Ogłoszenia podręczne » KLIKNIJ WAĆPAN «

Strona 3 z 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Go down

Pisanie 29.06.18 1:47  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Co gdyby wprowadzić limit artefaktów/technologii noszonych przez postać na jednej fabule? Dla przykładu dwa, albo trzy, nie więcej. Gracz musiałby decydować co woli w tym momencie ze sobą zabrać. Czy szykuje się na walkę, czy może woli bezszelestnie się gdzieś przenieść, albo w ogóle bierze tylko magiczne garnki w celu gotowania z innym graczem?
Osoby, które grają najdłużej w tym momencie mają oczywistą przewagę, postaci mogą chodzić obwieszone magicznym ustrojstwem jak choinka i emanować potęgą na kilometr tak, że nowy gracz będzie bał się w ogóle wyściubić noc ze swojej nory, by nie paść ofiarą takiego weterana. Zamiast iść w ilość, gracze mogliby wtedy zwracać większą uwagę na jakość artefaktów. Oczywiście osoby, które skupiają się głównie na zdobywaniu nadal miałyby więcej możliwości - większy wybór kombinacji przedmiotów, jakie by ze sobą zabierał na fabułę, misję, wydarzenie.

Podpisuję się pod tym~
                                         
avatar
Gość
Gość
 
 
 


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 17:06  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Yuu napisał:- Usunąć misje. Szalone, nie? Ale gdyby zamiast tego, w bezpiecznym dziale pobocznych ludzie pisali łącząc fabułę, wykonywanie zadań dla swojej grupy z możliwością zysku i straty, a jednocześnie aktywnie używali klimatu odpowiedniego działu do swojego pisania? Gdyby na przykład odbywał się klimatyczny rozdział z wydarzeniami na Despie, wydarzenia byłyby prowadzone (tylko?) przede wszystkim tam?
... nie chcę nic mówić, ale to mi się podoba. Gdyby wprowadzić rozdziały i punkty... to misje serio byłyby niepotrzebne, bo można byłoby coś zdobyć bez ich przechodzenia.

Jackie napisał:3. Niby to ma sens, bo akurat mnie bardzo drażni olewatorski stosunek userów do choćby wydarzeń/misji (ale MG czasem też taki mają, więc działa to w dwie strony), czy nawet prostych fabuł, które powinny w teorii działać płynnie, a idą jak krew z nosa, ale z drugiej strony - mamy już dość rozwinięty system przyznawania punktów, chociażby pochwały. Może to na nich powinniśmy skupić swoją uwagę i staranniej to egzekwować, a może nawet skorzystać z jakiegoś szablonu?
Tylko teraz patrzę na to, że pochwały znów działają na zasadzie „1 pochwała = 1 nagroda”. A chodzi mi właśnie o to, by móc robić coś pomniejszego, coś W TRAKCIE ZWYKŁYCH FABUŁ i też sobie zbierać punkty, które później przełoży się na faktyczne nagrody.

Miałem na myśli coś w stylu:

1. Zadanie #1:
Obroń postać innego usera przed bestią z poziomu łatwego/średniego.
Nagroda: 20 punktów.

Gdzie można nawet to uznać jako podłoże do swojej fabuły z kimś. I sobie tam piszecie jak chcecie, byle pojawił się faktyczny motyw z bestią i obrona postaci, a kiedy do tego dojdziecie i odhaczycie, wklejacie link z wątkiem do tematu z zadaniami i wtedy odbieracie punkty (to znaczy, odbiera ten, który uratował). Gdyby doszły do tego rozdziały, automatycznie pchałoby to fabułę naprzód, bo ludzie wplataliby dane sytuacje w swoje wątki. Wilk syty. Owca cała.

Ogółem gdyby wprowadzić i punkty, i rozdziały, a jednocześnie znieść motyw, że „1 wydarzenie/misja = 1 wybrana nagroda”, to mielibyśmy już nowy system. Im dłużej o tym myślę, tym bardziej mi się wydaje, że lepszy. Głównie dlatego, że:

— Skończyłyby się misje, w których ZAWSZE zdobywa się to czego się chce. Na chwilę obecną sprawa jest prosta. „Kurde, chciałbym czołg. To idę na misję”. Zakładamy, że nie ma opcji, aby coś się nie powiodło, jeżeli gracz odpisuje regularnie i nie wykonuje idiotycznych ruchów. Tym sposobem można iść po cokolwiek i po prostu to dostać. Wszystko pod warunkiem, że nie wyszarpujesz noża z ręki wroga i nie wbijasz go w sobie między czwarte a piąte żebro. A rzadko kto tak robi.
— Widać byłoby, kto NAPRAWDĘ gra fabularnie, a kto tylko RAZ się postarał, poszedł na misję i coś zdobył. Bo tutaj zdobycie czegoś wymagałoby odhaczenia kilku pomniejszych rzeczy, a nie jednej większej. Wydaje mi się też, że to by poprawiło żwawość wątków, bo niektórym nadałoby po prostu sens, kiedy graczom brakuje motywu do przeprowadzenia.
— Może odciążyłoby to trochę MG. Bo sami wybieraliby co robią (i to gracze wchodziliby z nimi w interakcję, biorąc to, co MG im daje, a nie odwrotnie, jak dotychczas, gdzie MG podporządkowuje się woli gracza i tworzy całą misję pod jego nagrodę). Jeżeli założyć także to, że niektóre pomniejsze wydarzenia (za mniejszą ilość punktów) można przeprowadzić bez MG, to bycie Mistrzem Gry stałoby się lżejsze.
—  Nacisk na pewne wydarzenia. Zakładając, że ludzie chcieliby zdobywać punkty, wykonywaliby misje. I potem nagle w 3 wydarzeniach byłyby wątki odnośnie jednej sprawy. Rozumiecie o co chodzi? Trochę generalizacja wydarzeń, ale wydaje mi się, że na pewnym etapie właśnie tego trzeba.
Nawiązując, przykładowo, do naszego opuszczonego eventu ogólnoforumowego, o którym wspomniała Yū — czyli tej „płonącej Desperacji”.
Załóżmy, że jest to aktualny rozdział na Virusie.

Misja #3: sprawdź plotki dotyczące zabójstw. Na start wiesz, że ostatnie zamieszki miały miejsce TUTAJ (← tu link do tematu, w którym należy zacząć wątek).
Nagroda: xxx punktów.
Inne: misja z MG.
Maksymalna liczba uczestników: 3.

I wtedy kto chce, ten wbija do podstawionego tematu, MG czuwa, nakierowuje postacie na informacje, uchyla im rąbka tajemnicy. Jeżeli ktoś dołączy w trakcie, to się go „wciąga” w wątek. Sratatata. Ale po prostu byłoby prawdopodobieństwo, że KTOŚ do tej misji dołączy, bo:
— W porównaniu do poprzedniej wersji, tutaj coś by zdobył za uczestnictwo.
— „Kto pierwszy ten lepszy” — a to też często działa. Czasami ludzie zgłaszają się do czegoś tylko dlatego, że mają wrażenie, że jeśli tego nie zrobią, to stracą szansę.

A też mi się wydaje, że wielu nie chce wydarzeń fabularnych, bo zwykle oznaczają „bezcelowe” użeranie się z MG. Tutaj:
— Sam wybierasz czy wpadasz;
— Zdobywasz punkty, które są ci potrzebne do rozwoju postaci;
— Do niektórych fabuł nie potrzebujesz MG.

Same misje pod rozdziały można uzależniać od ogólnego rysu rozdziału. Więc jeśli dotyczyłoby to naszej płonącej Desperacji, to misje krążyłyby wokół tego tematu, aby doprowadzić rozdział do końca i trochę ograniczyć obecne fabuły graczy do danego motywu. Byłby przy okazji bardziej odczuwalny.

A co do pomysłu Yuu odnośnie określonej liczby artefaktów: to na razie się nie wypowiem, bo jeszcze nie wiem, co sądzę.

AKTUALNY STAN:
WIĘCEJ MG:
. tak: Arcanine, Hachirou, Nathair, Itachi, Liam.
. nie: Yuu, Jekyll, Shane, Marcelina.

ROZDZIAŁY:
. tak: Arcanine, Nathair, Shane, Marcelina, Itachi, Liam, Hachirou, Yuu.
. nie: Jekyll.

PUNKTY:
. tak: Arcanine, Hachirou, Liam, Itachi.
. nie: Nathair, Shane, Marcelina.

SPIS NEUTRALNYCH WYDARZEŃ:
. tak: Nathair, Jekyll, Shane, Marcelina, Itachi, Hachirou.
. nie:

Jeżeli kogoś źle wpisałem, dajcie znać.


Ostatnio zmieniony przez Arcanine dnia 29.06.18 20:06, w całości zmieniany 8 razy
                                         
Arcanine
Wilczur     Poziom E
Arcanine
Wilczur     Poziom E
 
 
 


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 17:11  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Możesz mnie dopisać na "tak" do rozdziałów. c: I neutralnych wydarzeń.
I w zasadzie rezygnacja z misji nie wygląda źle. I tak jest utarta opinia, że wydarzenia idą szybciej niż misje, a przynajmniej tak na chacie padło kilka razy.
                                         
avatar
Gość
Gość
 
 
 


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 17:37  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Dopisz mnie na "tak" do punktów - w sensie jako Itachiego nie Miau, żeby się nie mieszało.
                                         
avatar
Gość
Gość
 
 
 


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 17:47  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Nie wiem, nadal ten system punktowy do mnie nie przemawia. Obawiam się, że zrobi się z tego niezdrowy wyścig szczurów napieprzania krótkich postów 24/h byle tylko coś zdobyć, pozbywając się przy tym przyjemności z pisania. Tak, ja wiem, że fabularnie z zewnątrz będzie to ładnie wyglądać, ale mimo to boję się, że ta przyjemność gdzieś umrze. Byle tylko się na chapać.
                                         
Nathair
Anioł Stróż
Nathair
Anioł Stróż
 
 
 

GODNOŚĆ :
Nathair Colin Heather, pierwszy tego imienia, zrodzony z burzy, król Edenu i Desperacji.


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 17:54  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Nathair napisał:Nie wiem, nadal ten system punktowy do mnie nie przemawia. Obawiam się, że zrobi się z tego niezdrowy wyścig szczurów napieprzania krótkich postów 24/h byle tylko coś zdobyć, pozbywając się przy tym przyjemności z pisania. Tak, ja wiem, że fabularnie z zewnątrz będzie to ładnie wyglądać, ale mimo to boję się, że ta przyjemność gdzieś umrze. Byle tylko się na chapać.
*kaszl* A jak to obecnie wygląda?

Jakby na to nie patrzeć: tak źle, tak niedobrze.
Przy obecnym systemie, jak pisałem wyżej, starczy, że ktoś raz a solidnie się postara, a później już łazi z bestią z poziomu najtrudniejszego. Co nie oznacza, że wdraża się w fabułę forum. Ba. Przez trzy lata mógł być nieaktywny, nagle się obudził, na najwyższych obrotach machnął kilka stron z MG i koniec. Ma co chciał i nawet się przy tym nie spocił.
Prawda jest też taka, że ci, co chcą pisać szybko, krótko i „byle coś mieć” i tak będą robić po swojemu. Jeżeli więc chcą artefakt, to go zdobędą tak czy inaczej, w lepszy lub gorszy sposób. Obecna, gruntowna różnica jest taka, że nagrodę dostanie poprzez misję w specjalnym dziale, a nie fabularnie, w konfrontacji z innym userem.

Aktualnie ludzie wolą iść na misję niż zrobić wydarzenie, które ma pchnąć OGÓLNĄ fabułę forum naprzód. Już serio bym wolał, żeby się skupili na wątkach fabularnych, po których dostaliby coś pomniejszego, co dopiero przy konkretnej sumie zebranych punktów jest coś warte, niż cały czas lecieli misja za misją, co nijak wpływa na Virusa. Ani tego potem nie przenosimy na fabułę główną, ani nie skupiamy się na naszych bohaterach (bo kto na misjach rozwija relację między postaciami?); niby obrażenia miały być przekładane na następne wątki, ale tak naprawdę kto o tym pamięta i kto to nadzoruje? Całość przyświeca cel; byle zdobyć, byle odhaczyć i mieć. Później to już nieważne.
                                         
Arcanine
Wilczur     Poziom E
Arcanine
Wilczur     Poziom E
 
 
 


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 18:30  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Dużo osób przykuwa uwagę do obrażeń, akurat tego się trzymają. Nie wiem, nadal nie jestem przekonana do punktów. Może miałoby to sens, gdyby od samego początku funkcjonowało, a nie jeb, po 4 latach zmieniamy całkowicie system.
Zamiast punktów to już wolę zrobienie x wydarzeń fabularnych, by mieć szansę coś zdobyć. Już to lepiej wygląda niż system punktowy.
                                         
Nathair
Anioł Stróż
Nathair
Anioł Stróż
 
 
 

GODNOŚĆ :
Nathair Colin Heather, pierwszy tego imienia, zrodzony z burzy, król Edenu i Desperacji.


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 19:52  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Zamienić system pochwał na system punktów?
Obecnie system pochwał działa niemal wyłącznie dla osób, które udzielają się w sprawach mechaniki i technicznych forum, a nie na fabule. Pisanie na fabule jest w gruncie rzeczy najbardziej niekorzystne. Poza wydarzeniami jedynym dobrym, co może spotkać graczy to brak ingerencji MG. W tym momencie większość osób uważa to chyba za karę, niżeli urozmaicenie rozgrywki.

Dodatkowo, co dokładnie stało się ze spisem comiesięcznych wydarzeń, który kiedyś funkcjonował?
Co prawda wcale nie było co miesiąc, ale jednak pojawiały się regularnie w formie przygotowanych odgórnie sytuacji, do których gracze mogliby się zgłaszać? Myślę, że można by to było przywrócić i połączyć z rozdziałami. Tj. pojawia się fabularny arc, powiedzmy na pół roku, mamy małą historię zdarzenia, opis warunków, zwiększenie populacji jakichś gatunków, a do tego spis wydarzeń, do których ludzie sami mogliby się zapisywać, oczywiście w nagrodę byłyby punktu, albo rzeczy (jeżeli punktów jednak większość nie będzie chciała). Każdy przedmiot, bestia, a także nowa moc czy umiejętność miałaby swoją cenę. Po zebraniu odpowiedniej ilości punktów gracz mógłby sobie coś wykupić i na fabule we własnym zakresie odegrać jakieś logiczne zdobycie. Misje do kosza, działania fabularne do góry.

+ W przypadku rozdziałów jestem na tak. W punktach i wydarzeniach neutralnych - bez zdania. Na ten moment nie jestem twardo przeciw, raczej czekam na jakieś rozwinięcia tych pomysłów, więcej detali. Sama coś próbuję teraz podsunąć, bo może akurat się ludziom spodoba.
                                         
Yū ✿
Przywódczyni
Yū ✿
Przywódczyni
 
 
 


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 20:05  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Dodatkowo, co dokładnie stało się ze spisem comiesięcznych wydarzeń, który kiedyś funkcjonował?
Ludzie niezbyt się w to bawili. Początkowo jakieś zainteresowanie było. Z czasem pewnie uznano, że im się to nie opłaca, za długo się wlecze, no i nic z tego nie mają.

Właśnie też nie ukrywam, że sam nie mam pomysłów na to, jak niektórych „nagrodzić” i zachęcić do dalszej pracy (i fabularnej, i technicznej). Bo jeśli dam im coś, co chcieli (w całości) to jest duże prawdopodobieństwo, że przestaną się starać. Też dlatego, że zdobyli rzecz, dla której poświęcali swój czas i która była dla nich odpowiednim motywatorem do pracy. Wiem, że są osoby, które będą od siebie dawać dwieście procent nawet po tym, jak otrzymają wyczajoną bestię lub technologię, ale znaczna większość jednak...
Czasami jest tak, że ktoś się stara i jest na dobrej drodze, ale póki co zrobił za mało, żeby coś dostać. Gdyby w międzyczasie dano mu coś mniejszego, co również mu się przyda, może nie straciłby rozpędu i brnął dalej w staraniach. A tak to mogę się tylko łudzić, że nie opadnie z motywacji. W końcu nie dam nikomu pół kromstaka z tekstem: „no, teraz oby tak dalej, a otrzymasz głowę, dokręcisz i masz bestię”.

Z tego powodu ciężko mi wymyślić nawet głupie nagrody po konkursach lub na eventach, których przecież tyle kiedyś tu było, a obecnie nie ma wcale.
                                         
Arcanine
Wilczur     Poziom E
Arcanine
Wilczur     Poziom E
 
 
 


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 20:22  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Może tylko ja mam takie wrażenie, ale chętnie podzielę się z nim, bo może ktoś inny znowuż coś podłapie i dorzuci swoje trzy grosze.

Wydaje mi się, że organizacje mają za małe znaczenie. Neutrali jest na ten moment od groma, ale także kolorowi nie mają zbyt wielu zajęć. Jeżeli pojawiłyby się rozdziały, z wielką chęcią zobaczyłabym coś, co przede wszystkim ruszałoby grupy. W końcu po coś istnieją, jeżeli głównym motywem forum nie jest w jakimś stopniu rywalizacja pomiędzy przekonaniami każdych z pięciu frakcji, to nie wiem co jest. Serio, nie wiem do końca, gdzie zmierzamy.

To doświadczenie z kilku ostatnich for, na których grałam - granie w grupie miało swoje plusy. Przykładowo dodatkowe punkty do statów za jakieś rangi, wydarzenia organizowane specjalnie dla konkretnych frakcji. Eventy na skalę całego forum, które mieszały w relacjach między grupami, albo właśnie wymagały od nich, by łączyły się przeciw wspólnemu złu. W grupach zawsze było więcej do roboty. W grupie łatwiej jest przeżyć, bo jednostek neutralnych, w wielu przypadkach to była ranga o nazwie 'samotnik' musiała grać zgodnie ze swoją nazwą - samotnie.

Ogromnie się ucieszyłam na widok motywu z hodowaniem roślin przez frakcje. Strasznie chciałabym zobaczyć więcej kroków w tym kierunku, chociaż wiem, że inni mogą mieć zupełnie inne zdanie w tej sprawie.
                                         
Yū ✿
Przywódczyni
Yū ✿
Przywódczyni
 
 
 


Powrót do góry Go down

Pisanie 29.06.18 20:34  •  Cholera, znowu te wydarzenia... - Page 3 Empty Re: Cholera, znowu te wydarzenia...
Pewnie niektórzy pamiętają, ale te „losowe wydarzenia”, które wcześniej konstruowałem, miały za zadanie zmusić niektóre frakcje do konfrontacji ze sobą. Było przecież kilka pozycji łowcy vs S.SPEC lub DOGS vs Drug-on. Ale, jak mówię, bardzo szybko ludziom się to nudziło, uznawano, że „nie ma się czasu” — i to zazwyczaj dlatego, że jest się już na innym wydarzeniu/ma się misję z terminami — i nikt praktycznie nie zgłaszał się do losowania, by nie dorzucać sobie większej ilości fabuł o tym podobnym motywie. Ciężko przymusić graczy do walk, podstępów i sojuszy, kiedy wykręcają się niechęcią i brakiem wolnej chwili (bo po co robić coś, co i tak nic im nie da, skoro mogą sobie w tym czasie zdobyć wilka wschodniego na misji, która nijak się ma do czegokolwiek).

Dlatego pomysł, by wywalić możliwość prowadzenia misji na boku serio do mnie przemawia. Nie byłoby zdobywania rzeczy gdzieś tam w pustce czasoprzestrzennej, tylko wszystko na fabule, na bieżąco. Ludzie bardziej by się zawzięli, aby doprowadzić coś do końca, bo nie chcieliby być blokowani.

Jeżeli optymistycznie założymy, że pojawiłyby się misje doprowadzające do konfrontacji (np. misja dla S.SPEC: zbadaj teren XXX i oczyść go z zagrożenia, przy jednoczesnej misji dla Desperatów pt. nie daj się oczyścić przez S.SPEC) to mamy już jakieś podłoża. Nie ukrywam, że mi też brakuje bardziej odczuwalnych starć między frakcjami, ale ciężko zmusić graczy do takich ruchów, jeżeli posiadają po prostu o wiele lżejsze i łatwiejsze do wykonania alternatywy niż wydarzenie, które kompletnie NIC im nie daje.
                                         
Arcanine
Wilczur     Poziom E
Arcanine
Wilczur     Poziom E
 
 
 


Powrót do góry Go down

                                         
Sponsored content
 
 
 


Powrót do góry Go down

Strona 3 z 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
- Similar topics

 
Nie możesz odpowiadać w tematach