Ogłoszenia podręczne » KLIKNIJ WAĆPAN «

Go down

Nieleczone choroby osłabiają, okaleczają, a w skrajnych przypadkach uśmiercają postać. Jedyną opcją wyleczenia się jest kontakt z osobą posiadającą do tego specjalną umiejętność. Nieliczne warianty można przeczekać, choć ich skutki w widoczny sposób uprzykrzą życie bohatera, zwłaszcza, jeżeli postanowi targnąć się na wymagające wysiłku prace.

Choroby można zgłosić dobrowolnie w tym temacie. Inną opcją, przymusową, jest otrzymanie choroby na wydarzeniu (od MG) lub podczas losowania.

Aby stworzyć lekarstwo postać musi mieć umiejętność zielarstwa i/lub medycynę. Jeżeli nie jest w posiadaniu zdolności nie ma opcji zamienienia składników na lekarstwo nawet wtedy, gdy posiadamy odpowiednie ilości na koncie.

KLASYFIKACJA
●●● (poziom łatwy)
●●●● (poziom średni)
●●●● (poziom trudny)
●●●● (poziom bardzo trudny)
                                         
Fucker
Rottweiler     Opętany
Fucker
Rottweiler     Opętany
 
 
 


Powrót do góry Go down


Składniki


Altea
Właściwości
Niewielki kwiat o zielonej łodyżce i bardzo delikatnych płatkach białej barwy.

Poziom: ●●●
Występowanie: rośnie tam gdzie zwykła trawa.
Zaparzona oczyszcza organizm z toksyn.

Czerejka pospolita
Właściwości
Niewielki krzak o poskręcanych gałęziach. Jego kwiaty mają intensywnie granatowe płatki i błękitny środek, natomiast owoce są w odcieniu jasnej purpury.

Poziom: ●●●
Występowanie: w pobliżu zbiorników wodnych.
Dobrze roztarte owoce działają jako maść uśmierzająca ból oraz przyspieszają gojenie małych ranek.

Dyńka
Właściwości
Małe dynie wielkości kciuka. Niedojrzałe są pomarańczowe, a dojrzałe – białe.

Poziom: ●●●
Występowanie: wszelkie zacienione miejsca, potrafi wyrosnąć nawet pod ziemią.
Składnik leku na wszy, wywołuje efekt świeżości. Sproszkowane często używane są do czyszczenia zębów i włosów. Mają słodki smak i mogą służyć za pożywienie.

Giaczanka
Właściwości
Lekko pomarszczone kule wielkości pomarańczy. Ich kolor zależy od nich samych i otoczenia. Najczęściej brązowe lub piaskowo-żółte. Gdy stają się pomarańczowe i bardziej miękkie – znaczy że są przejrzałe. Biała barwa oznacza, iż są niedojrzałe.

Poziom: ●●●
Występowanie: zalążki znaleźć można rozwijające się pod ziemią. Im bliżej wody tym bliżej powierzchni.
Dojrzałe są twarde jak skała i mogą służyć jako pociski. Niedojrzałe – ich miąższ służy do robienia odtrutki na łuskowicę, a przejrzałe często eksplodują przy mocniejszym uścisku, przy czym ich nasiona po dostaniu się w okolice oczu, do środka nosa etc. bardzo podrażniają skórę. Po zjedzeniu na surowo lub źle przyrządzonej giaczanki łatwo można zapaść na łuskowicę. Odpowiednio przyrządzona giaczanka jest pikantna, smaczna i ma w sobie dużo wody. Sama służy tylko jako jedzenie.

Grzybki purri
Właściwości
Te pomarańczowe grzybki zupełnie nie nadają się do jedzenia. Każdego, kto choćby spróbowałby jednego z nich, czekałyby dni ostrej biegunki, aż organizm nie pozbyłby się ostatniego kawałka. Posiadają jednak bardzo pozytywne działanie, bowiem wysuszone i pokruszone kapelusze dodane do opatrunku, przyspieszają gojenie się ran i chronią przed zakażeniem bakteriami, które czyhają w Desperacji na nieostrożnego rannego, który używa do sterylizacji zakażonej wody. Te same kapelusze dodane do wody również usuwają bakterie, a przynajmniej większość z nich, choć fusy należy odcedzić przed wypiciem.

Poziom: ●●●
Występowanie: Desperacja, prawdopodobieństwo znalezienia wzrasta wraz z wilgotnością.
Działanie przeciwbakteryjne, odkażające. Przyspieszają gojenie się ran. Niejadalne.

Igielniczka
Właściwości
Jasnoróżowy kwiat, który w razie zagrożenia zamyka się w ciemnozielonym pąku. Zarówno pąk jak i łodyżka usiane są drobnymi, fioletowymi igiełkami, których dotknięcie powoduje swędzące oparzenia. Dotknięcie wystających na czubku płatków może otworzyć zamkniętą roślinę.

Poziom: ●●●
Występowanie: Eden, nieliczne miejsca Desperacji.
Napar z igiełek jest skutecznym lekiem przeciwgorączkowym, ale nieprawidłowo przygotowany jest w stanie poparzyć usta oraz przełyk. Płatki są składnikiem kremów, zapobiegają wysychaniu skóry. Łodyga oraz pąk zawierają sporą ilość soku, ale nie ma on zastosowania medycznego – można go pić, choć jest gorzkawy.

Ire
Właściwości
Duży kwiat o biało-różowych płatkach. Rośnie na niektórych drzewach jako niegroźny pasożyt.

Poziom: ●●●
Występowanie: Eden.
Dobry lek na bezsenność i koszmary.

Kaukaski granat
Właściwości
Bardzo przypominające pod względem swojej budowy i wyglądu winorośle, owoce nawet przywodzą na myśl winogrona, lecz wbrew takowym, mają silnie żółtą barwę.

Poziom: ●●●
Występowanie: porastają niektóre budynki w Edenie, a także rosną dziko na jego terenie.
Sok z kaukaskiego granatu jest idealny do oczyszczania i dezynfekcji ran lub narzędzi medycznych. Odpowiednio przygotowany, potrafi też być całkiem wykwintnym gatunkiem wina.

Koniczynka eme
Właściwości
Długa, zielona łodyga zakończona drobnymi kwiatami mogącymi występować w kolorach różu, fioletu, czerwieni, bieli i jasnego błękitu.

Poziom: ●●●
Występowanie: wszędzie gdzie trawa.
Picie naparu z kwiatów ułatwia zrastanie się kości.

Kousari
Właściwości
Zielono-niebieskawy kaktus z dużymi, oddalonymi od siebie kolcami. Im starszy tym więcej młodych „pędów” z niego wyrasta. Jasnozielone kwiaty powstają tylko na nich.

Poziom: ●●●
Występowanie: Czerwona Pustynia.
Użyteczne są tylko kwiaty, które odstraszają robactwo wszelkiego rodzaju. Po odpowiednim przygotowaniu są w stanie zabić wszy.

Kosmatek
Właściwości
Drzewo o czerwonawym pniu i jaskrawych kwiatach w kolorach czerwieni, różu lub żółci. Liście porastają drobne, miękkie włoski.

Poziom: ●●●
Występowanie: Eden, M3.
Sok z pnia może służyć za cukier, a sproszkowana kora działa prawie jak sól – konserwuje i nadaje lekko słonego smaku potrawom. Płatki kwiatów po zrobieniu z nich naparu mają działanie uspokajające.

Krwawy liść
Właściwości
Niski krzak o ciemnoczerwonych liściach kształtem przypominających pokrzywę.

Poziom: ●●●
Występowanie: Eden, M3, niektóre lesiste miejsca Desperacji.
Choć spożyte na surowo mogą wywołać bóle brzucha i biegunkę, żucie liści powoduje większą krzepliwość krwi i w efekcie szybsze tamowanie krwotoków.

Mleko makowe
Właściwości
Biała ciecz, wyglądem przypominająca właśnie mleko, sporządzona z nasion maku.

Poziom: ●●●
Występowanie: łąki Edenu oraz prywatne hodowle Kościoła Nowej Wiary.
Głównie działanie halucynogenne, tworzy wielogodzinne wizje, sprawia, że przeżywa się synestezję, zaburza wszystkie zmysły.

Passiflora L
Właściwości
Niewielka roślina pnąca o siedmiopalczastych liściach i dziwnych biało- fioletowo-granatowych kwiatach. Ma pomarańczowe owoce.

Poziom: ●●●
Występowanie: naturalnie Eden, choć hodowanie go w mieszkaniu również jest możliwe.
Napar z owoców tej rośliny łagodzi objawy syndromu Draculi, zatrzymując ją w stadium, w którym została zaaplikowana. Jeśli jest to stan krytyczny, choroba delikatnie się cofa, pozwalając funkcjonować w nocy. Nie jest w stanie całkowicie wyleczyć choroby, jedynie pozwala z nią w miarę normalnie funkcjonować. Roślina potrzebuje jedynie trochę światła i regularnego podlewania. Nie potrzeba specjalnych umiejętności, by utrzymać ją przy życiu.

Rdzawopłatek
Właściwości
Niski krzak o żółtych i czerwonych liściach oraz brązowych łodygach.

Poziom: ●●●
Występowanie: wszędzie.
Sok z liści jest trucizną wywołującą ból głowy oraz brzucha.

Czułki ścierwojada
Właściwości
Zielone, lekko zakrzywione, czerwone na ostrych końcach czułki paskudnej bestii.

Poziom: ●●●●
Występowanie: w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).
Jest składnikiem wielu lekarstw, które podaje się w formie maści. Idealny do chorób skóry.

Halldi
Właściwości
Przypomina ukwiał – cienkie „macki” koloru białoniebieskiego przyczepione do ciemnofioletowej nóżki. Świeci w ciemności na jasnofioletową barwę i czasem przemieszcza się w inne miejsce. Poza wodą potrafi żyć 12 godzin.

Poziom: ●●●●
Występowanie: czyste wody – Eden i M3.
Surowa halldi po wysuszeniu na proszek może być trucizną utrudniającą oddychanie. Zjedzona jeszcze żywa, na kilkanaście minut zapewnia możliwość swobodnego oddychania pod wodą. Ugotowana nabiera właściwości leczniczych i udrażnia drogi oddechowe, likwidując katar i zapobiegając kaszlowi.

Jad ścierwojada
Właściwości
Żółta substancja, wyciekająca z czułków bestii.

Poziom: ●●●●
Występowanie: w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).
Działa przeciwzapalnie, zmniejsza opuchliznę. W większych ilościach działa paraliżująco.

Jagody Shull
Właściwości
Małe, czerwone jagódki rosnące na sporych, rozłożystych krzakach.

Poziom: ●●●●
Występowanie: M3, bardzo rzadko w Edenie.
Przeciwdziałają chorobom psychicznym i mogą być dość pożywnym jedzeniem. Zjedzone zanim dojrzeją często wywołują Syndrom Thurmana.

Kwiat luny
Właściwości
Jeśli zakwita, to wygląda jak srebrzysto niebieski chaber. Jeśli nie, jest po prostu zieloną łodyżką, z liśćmi i zgrubieniem na szczycie.

Poziom: ●●●●
Występowanie: Eden. Jest umiarkowanie pospolity, ale zbiera się tylko kwiaty, nie łodyżki, a te zakwitają jedynie w czasie pełni.
Napar z kwiatu luny usuwa toksyny z organizmu. Działa też przeczyszczająco.

Martwy korzeń
Właściwości
Korzeń. Najzwyklejszy w świecie korzeń, zakorzeniony w glebie. Zasadnicza różnica polega na tym, że ten przypomina białawą skamielinę i potrafi się rozpaść, jeśli zaciśnie się za mocno palce.

Poziom: ●●●●
Występowanie: Desperacja, głównie pod wszelakimi martwymi roślinami i drzewami.
Starte na drobny granulat i wpuszczone do rany potrafią spowodować obumarcie danego miejsca, co zaś może mieć poważne skutki. Jednakże, zagotowany w wodzie, wydziela opary, których wdychanie ułatwia oddychanie, oczyszcza płuca. Zagotowany z tego napar zaś działa jak środek uspokajający.

Neema
Właściwości
Poskręcana, brązowożółta roślina nie zachęca swoim wyglądem. Na jej czubku wyrastają kolce, którymi potrafi strzelić w samoobronie. Mocno trzyma się korzeniami w podłożu i jest niezwykle twarda. Gdzieniegdzie na jej powierzchni pojawia się żywica.

Poziom: ●●●●
Występowanie: Desperacja.
Żywica jest dobrym klejem, świeży korzeń zjedzony na surowo leczy ból zębów.

Neldir
Właściwości
Symetrycznie ułożone na cienkiej łodyżce liście o barwie jasnoniebieskiej. W ciemności zaczynają lekko świecić, nawet po ususzeniu.

Poziom: ●●●●
Występowanie: czyste wody – Eden i M3. Może wyrosnąć na lądzie, pod warunkiem, że ma dużo wody w pobliżu.
Proszek wykazuje jeszcze większe zdolności do wydzielania światła niż żywa roślina. Neutralizuje wszelkie smaki i zapachy. Zebrany w czasie pełni księżyca o północy, może zostać przeniesiony do doniczki z ziemią i służyć za żywą lampkę.

Soki trawienne ryjowca
Właściwości
Żółtawa, cuchnąca substancja o właściwościach żrących.

Poziom: ●●●●
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.
Oczyszcza krew.

Śledziona ryjowca
Właściwości
Jak śledziona, mniejsza trochę od ludzkiej.

Poziom: ●●●●
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.
Jest składnikiem wielu lekarstw. Zjedzenie surowej ma działanie halucynogenne. Zmieszana z innymi składnikami dobrze wpływa na koncentrację, koi problemy z rozdwojeniem jaźni bądź zachwianiami emocjonalnymi.

Trupi jad
Właściwości
Są to krzaczki odróżniające się od zwykłego krzewu dzikich poziomek tylko kolorem liści. Są one zgniłozielone, jakby roślina sama w sobie umarła. Ich owoce zaś są okrągłe i fioletowe, rozmiarami nieprzekraczające paznokcia.

Poziom: ●●●●
Występowanie:  granica między Edenem a Desperacją.
Zjedzenie owocu trupiego jadu spowoduje oczyszczenie ciała osobnika z jakiejkolwiek trucizny. Im trucizna silniejsza, tym trzeba zjeść owoców więcej. Należy znać umiar, gdyż jeśli zje się te owoce nie będąc zatrutym, to okażą się one dosyć silną trucizną. Liście trupiego jadu przytknięte do rany, przyśpieszają procesy powstawania strupów i krzepnięcia krwi.

Wizja umarlaka
Właściwości
Podobne do paproci liście we wszelkich możliwych kolorach. Wydzielają silny zapach wywołujący zawroty głowy i halucynacje.

Poziom: ●●●●
Występowanie: Desperacja, na granicach skażonych miejsc.
Środek halucynogenny, narkotyk. Często stosowany do żartów, gdyż jego działanie utrzymuje się nawet do 24 godzin. Czego by się nie zrobiło z liśćmi, nie stracą swoich właściwości.

Czarna róża luctus
Właściwości
Jak róża o czarnych płatkach, niemal całkowicie bez łodygi, za to z dobrze rozwiniętym systemem korzeniowym.

Poziom: ●●●
Występowanie: Czerwona Pustynia.
Żucie jednego płatka róży powoduje zniknięcie bólu brzucha lub głowy na 2 godziny.

Język wielkiej ropuchy
Właściwości
Pięć metrów czerwonego mięsa, pokrytego lepką substancją oraz kubeczkami smakowymi.

Poziom: ●●●
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.
Wyostrza zmysły, może być stosowany jako narkotyk (surowy), bądź jako składnik lekarstwa (gotowany).

El
Właściwości
Jest to czerwony szpik kostny wymordowanego, a dokładniej zarażonego lub nosiciela.

Poziom: ●●●
Występowanie: wszędzie, gdzie tylko można znaleźć wymordowanych. Można pobrać go od żywego osobnika lub ze zwłok, jednak nie starszych niż tydzień.
Leczy kilka mniejszych chorób na przykład katar bądź bóle głowy.
                                         
Arcanine
Wilczur     Poziom E
Arcanine
Wilczur     Poziom E
 
 
 


Powrót do góry Go down


Lekarstwa


Wszoprecz
Sposób przygotowania
Składniki
Biały proszek z kawałkami jasnoróżowych płatków igielniczki. Ma zapach podobny do mięty, ale bardziej słodki. Parę godzin od nałożenia, wszy powinny wyginąć, pozostawiając przyjemne uczucie świeżości. Resztę leku można zmyć, bezproblemowo wytrzepać z włosów lub zostawić aż sam usunie się z wiatrem czy od wycierania.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: wszawica.
Kwiaty kousari lekko podgotować w niewielkiej ilości wody, a następnie osuszyć. Zetrzeć na jednolitą masę. Starte na proszek dyńki dorzucić do poprzedniego składnika, co powinno pozbawić przygotowywany lek wilgoci. Płatki igielniczki rozetrzeć w palcach, porwać na bardzo drobne kawałki i wymieszać z kousari oraz dyńkami - trzy razy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.

Sposób podania: wtarcie we włosy.
– ignielniczka x3
– kousari x5
– dyńka x5

Risperidorum
Sposób przygotowania
Składniki
Aromatyczny, gęsty gulasz z kawałkami mięsa. Całkiem smaczny i pożywny. Ma właściwości typowe dla antybiotyku.

Poziom: ●●●●
Leczone choroby: angina, grypa, zapalenie płuc.
Wszystko ugotować na gęsty gulasz.

Sposób podania: doustnie.
– język wielkiej ropuchy x1
– soki trawienne ryjowca x5
– giaczanka x5

Politea
Sposób przygotowania
Składniki
Brązowy napar o gorzkim smaku.

Poziom: ●●●●
Leczone choroby: biała ślepota.
Wycisnąć soki z obu składników i zagotować w wodzie. Napar ostudzić.

Sposób podania: doustnie.
– kaukaski granat x5
– czerejka pospolita x3
– martwy korzeń x1

Senobiotyk
Sposób przygotowania
Składniki
Zielona papka o drażniącym zapachu.

Poziom: ●●●●
Leczone choroby: sanfungus.
Zetrzeć kwiaty, następnie wymieszać ze zgniecionymi owocami czerejki pospolitej, na koniec wymieszać z wodą. Odstawić na trzy godziny.

Sposób podania: doustnie.
– altea x5
– czerejka pospolita x10
– kwiat luny x2
– 250 ml przegotowanej wody

Buspironi hydrochloridum
Sposób przygotowania
Składniki
Zielonkawa maść o dość neutralnym zapachu. Nakładanie jej na poranioną skórę piecze.

Poziom: ●●●●
Leczone choroby: syndrom Scalpendi.
Wszystkie składniki trzeba zetrzeć i wymieszać z tłuszczem.

Sposób podania: wetrzeć maść.
– czułki ścierwojada x1
– kaukaski granat x6
– trupi jad x2
– tłuszcz x1

Sibutramini
Sposób przygotowania
Składniki
Rzadka, biaława ciecz o paskudnym zapachu.

Poziom: ●●●●
Leczone choroby: podawana przez tydzień leczy syndrom Thurmana.
Śledzionę marynowaną całą noc w mleku makowym zetrzeć na papkę, następnie gotować ją przez trzy godziny w tym samym mleku makowym. Po zagotowaniu, mięsną papkę można zjeść, natomiast mleko odsączyć i zmieszać z naparem z altei w proporcjach 2:3. Gotować to kolejną godzinę i gdy już ostygnie wymieszać z czerejką pospolitą. Odstawić na noc.

Sposób podania: doustnie.
– śledziona ryjowca x1
– mleko makowe x4
– płatki altei x5
– czerejka pospolita x2

Benserazidum
Sposób przygotowania
Składniki
Cierpki, zielonkawy płyn, o neutralnym zapachu.

Poziom: ●●●●
Leczone choroby: zespół wirusowej choroby języka.
Giaczankę gotować w jadzie ścierwojada przez cztery godziny, następnie odstawić na trzy godziny, aż do wystygnięcia. Wymieszać z naparem z kwiatu luny. Ponownie zagotować i odsączyć.

Sposób podania: doustnie.
– jad ścierwojada x2
– płatki kwiatu luny x1
– giaczanka x6

Ścierwomaść
Sposób przygotowania
Składniki
Zielonkawa maść o słodkawym zapachu przypominającym wino.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: morbus insua.
Czułki ścierwojada, czarną różę Lucrus i kwiaty czerejki pospolitej zetrzeć na jednolitą masę. Dodać sok z kaukaskich granatów i dokładnie wymieszać, odstawić w ciepłe miejsce na 1 fabułę, by mieszanina sfermentowała.

Sposób podania: maść.
– czułki ścierwojada x3
– kaukaski granat x8
– czerejka pospolita x4
– czarna róża Luctus x1

Maść animis
Sposób przygotowania
Składniki
Żółta maść zmiękczająca o mdłym zapachu.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: kamienne brodawki.
Wszystkie składniki zetrzeć na jednolitą masę, dolać wodę, odstawić na jedną fabułę.

Sposób podania: maść.
– neldir x3
– kwiat luny x6
– czerejka pospolita x4
– rdzawopłatek x2
– czarna róża Luctus x1
– woda

Verum intendit
Sposób przygotowania
Składniki
Brunatno-czarna herbata, o okropnym, cierpkim smaku i mdłym zapachu.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: amicus perfidis.
Owoce trupiego jadu i kaukaskiego granatu rozgnieść razem i zgniatać tak długo, aż nie odsączą się wszystkie soki. Sok dolać do wrzącej wody, następnie dodać język i gotować. Przygotowanym wywarem zalać pokruszone, wysuszone płatki kwiatu luny. Zostawić pod przykryciem jeden dzień, a potem przecedzić.

Sposób podania: doustnie.
– płatki kwiatu luny x4
– trupi jad x8
– kaukaski granat x10
– język wielkiej ropuchy x1

Lustravit Aquis
Sposób przygotowania
Składniki
Szarawa ciecz, gorzka w smaku i bez zapachu.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: ater sanguis.
Najpierw należy wysuszyć płatki róży na mocnym słońcu. Potem rozgnieść je dokładnie, by zrobić z nich proszek. Wymieszać z elem i zrobić z tego jednorodną masę. Wysuszyć ponownie, aż stwardnieje i skruszeje. Wówczas należy zetrzeć ją na proszek, wrzucić do oczyszczonej wody i zagotować. wraz z trupim jadem. Jeśli dla kogoś będzie zbyt gorzkie, musi to przeboleć, bo w kontakcie z cukrem lek straci swoją wartość.

Sposób podania: doustnie.
– płatki czarnej róży luctus x3
– el x1
– trupi jad x10
– woda oczyszczona przez anioła lub trzykrotnie destylowana

Wyciąg z trupa
Sposób przygotowania
Składniki
Szaro-czarna, niezbyt zachęcająca z wyglądu, gęsta ciecz o drażniącym, ostrym zapachu i mdlącym smaku.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: dual hostem.
Najpierw należy zagotować napar ze skruszonych, martwych korzeni. Ważne jest, by utrzymywać potem stałą temperaturę gorącego naparu, gdyż jeśli nastąpią zbyt duże wahania, lek nie będzie nadawał się do użytku. Po około 20 minutach gotowania należy wycisnąć trochę soku z owoców kaukaskiego granatu, ciągle mieszając. Następnie trzeba pozwolić naparowi odrobinę (dosłownie odrobinę) ostygnąć, by później wrzucać w regularnych odstępach czasu (najlepiej co minutę) jeden owoc trupiego jadu, stopniowo podgrzewając napar do temperatury wrzenia. Gdy tylko osiągnie wrzenie, należy natychmiast przerwać dalsze gotowanie. Po ostygnięciu wyciąg z trupa jest gotowy do użytku.

Sposób podania: doustnie.
– martwy korzeń x9
– trupi jad x10
– kaukaski granat x7

Ataiwa
Sposób przygotowania
Składniki
Ciecz koloru zgniłozielonego o intensywnym, nieprzyjemnym zapachu.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: ikina.
Dużą dawkę szpiku kostnego rozmieszać z mlekiem makowym aż wszystko przybierze delikatnie różową barwę. Soki trawienne ryjowca schładzać jeden dzień. Następnego dnia dodać do mieszaniny szpiku, wszytko mieszać przez minutę. Po wymieszaniu trzeba ją zagotować przez kwadrans wraz ze śledzioną. Jeśli wszystko zostało poprawnie przygotowanie, płyn powinien mieć zgniłozielony kolor.

Sposób podania: doustnie.
– el x2
– soki trawienne ryjowca x2
– śledziona ryjowca x1
– mleko makowe x2

Pocałunek Morfeusza
Sposób przygotowania
Składniki
Mlecznobiała ciecz o dosyć łagodnym, wprost usypiającym zapachu i słodkim smaku.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: króliczy popłoch.
Wszystko należy zetrzeć na papkę i gotować przez noc. Następnie przez jedną fabułę powinno chłodzić się w ciemnym miejscu.

Sposób podania: doustnie.
– mleko makowe x5
– martwy korzeń x8
– ire x10
– altea x16

Królewski napar
Sposób przygotowania
Składniki
Ciecz o kolorze brunatnym. Zapach intensywny, drażniący.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: parascere.
Krew wymieszać z sokami trawiennymi i wodą. Następnie zagotować to wraz z resztą składników. Gotować przez pięć godziny, po czym całość musi moczyć się pod przykryciem przez kolejne dwa dni.

Sposób podania: doustnie.
– 50 ml krwi anioła
– kousari x14
– kosmatek x10
– soki trawienne ryjowca x3
– trupi jad x5

Cruenta
Sposób przygotowania
Składniki
Ciecz o zielonym kolorze. Gorzka i śmierdząca.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: psychoza krwiopaty.
Wszystko wrzucić do jednego kotła i gotować przez godzinę. Następnie odsączyć i trzymać w ciemnym miejscu przez dobę. Następnego dnia ponownie gotować przez godzinę. Dać do wystudzenia. Napar jest gotowy.

Sposób podania: doustnie.
– wizja umarlaka x3
– język wielkiej ropuchy x1
– czarna róża Luctus x1
– jagody Shull x6

Ginko biloba
Sposób przygotowania
Składniki
Piekąca, śmierdząca zgniłymi jajami maść.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: syndrom Draculi.
Wszystko trzeba dokładnie rozetrzeć i zmieszać z tłuszczem.

Sposób podania: maść.
– płatki passiflory x15
– czułki ścierwojada x6
– czerejka pospolita x10
– jad ścierwojada x6
– tłuszcz

Odtrutka na łuskowicę
Sposób przygotowania
Składniki
Fioletowy kompot z pomarańczowymi plamami. Nie pachnie zachęcająco, ale w smaku jest słodki i lekko pikantny. Łagodzi ból gardła i czyści organizm z toksyn.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: łuskowica.
Wycisnąć sok z owoców trupiego jadu, zmieszać z wodą i miąższem giaczanki, ugotować dodając neemę oraz igelniczkę. Po ostudzeniu lek będzie przypominał kompot.

Sposób podania: doustnie.
– giaczanka x20
– trupi jad x10
– neema x10
– igielniczka x10

Astaceum
Sposób przygotowania
Składniki
Bardzo rzadka ciecz o kolorze czarnej herbaty i stonowanym zapachu.

Poziom: ●●●
Leczone choroby: pulicem brunneis.
Owoce rozgnieść i zaparzyć z miętowym naparem. Gotować przez cały dzień, następnie dodać płatki róży i ponownie parzyć, tym razem przez dwie godziny. Całość odstawić na jeden dzień. Tuż przed podaniem trzeba dodać do leku napar z płatków altei i zamieszać.

Sposób podania: doustnie.
– trupi jad x10
– grzybki purri x8
– rdzawopłatek x10
– altea x20
– czarna róża Luctus x1
                                         
Arcanine
Wilczur     Poziom E
Arcanine
Wilczur     Poziom E
 
 
 


Powrót do góry Go down


Choroby


Angina
Przebieg choroby
Leczenie
Zapalenie migdałków i błony śluzowej gardła objawiające się wysoką gorączką, bólami kostno-stawowymi, osłabieniem oraz zmianami miejscowymi na migdałkach – powodują one silny ból, zaczerwienienie, opuchnięcie (mogące doprowadzić do trudności w oddychaniu) oraz pojawianie się ropni. Wystąpić może również katar oraz ból głowy.

Poziom: ●●●
Typ: bakteria.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie drogą kropelkową.
2 fabuła – pojawia się ból gardła, bóle kostno-stawowe, osłabienie organizmu, ból głowy oraz katar.
3 fabuła – objawy nasilają się. Pojawiają się problemy z przełykaniem oraz mówieniem, brak apetytu.
4 fabuła – angina rozwija się w zapalenie płuc.
1 fabuła – podanie antybiotyku. Objawy nie znikają.
2 fabuła – objawy stają się łagodniejsze, występuje ogólne osłabienie organizmy, katar oraz ból gardła.
3 fabuła – postać jest zdrowa, acz wciąż osłabiona po przebytej chorobie.
4 fabuła – postać jest zupełnie zdrowa i w pełni sił.

Grypa
Przebieg choroby
Leczenie
Wysoka gorączka, dreszcze, bóle mięśni i kostno-stawowe, ból głowy, gardła, suchy kaszel, brak apetytu, osłabienie. Czasem wystąpić może katar.

Poziom: ●●●
Typ: wirus.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie drogą kropelkową. Postać nie wie, że jest chora.
2 fabuła – pojawia się suchy kaszel, wysoka gorączka, katar, bóle mięśni, brak apetytu oraz osłabienie.
3 fabuła – objawy nasilają się. Do poprzednich dochodzi ból w klatce piersiowej, dreszcze oraz ból gardła, a co za tym idzie – korzystanie z mocy/artefaktów skraca się o połowę. Postać powinna podjąć leczenie.
4 fabuła – grypa rozwija się w zapalenie płuc.
1 fabuła – podanie leku przeciwwirusowego.
2 fabuła – objawy stają się łagodniejsze, występuje ogólne osłabienie organizmu, katar oraz mokry kaszel.
3 fabuła – postać jest zdrowa, acz wciąż osłabiona po przebytej chorobie.
4 fabuła – postać jest zupełnie zdrowa i w pełni sił.

Jęczmień
Przebieg choroby
Leczenie
Ropień występujący w okolicy oka. Występują: zaczerwienienie, swędzenie, łzawienie, bolesność i stan zapalny powiek; obrzęk powiek może ograniczyć pole widzenia. Spojówki mogą być zaczerwienione.

Poziom: ●●●
Typ: bakteria.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zakażenie gronkowcami lub innymi drobnoustrojami chorobotwórczymi. Postać odczuwa ból oraz pieczenie oka. Można zacząć stosować okłady.
2 fabuła – objawy nasilają się. Pojawia się lekka opuchlizna oraz łzawienie.
3 fabuła – objawy ustępują.
1 fabuła – stosowanie okładów oraz kompresów.
2 fabuła – objawy ustępują.

Rhinitis
Przebieg choroby
Leczenie
Puchnięcie oczu, kichanie, „drapanie” w nosie i gardle, kaszel, „smarkanie”, ogólne osłabienie organizmu – w ekstremalnych przypadkach gorączka.

Poziom: ●●●
Typ: bakteria.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie drogą kropelkową. Postać nie wie, że jest chora.
2 fabuła – pojawiają się objawy w postaci kichania, kataru, kaszlu, braku apetytu oraz osłabienia. Zaleca się wygrzanie w łóżku i przyjmowanie sporej ilości wody.
3 fabuła – objawy ustępują. W przypadku braku przeleżenia choroby – objawy utrzymują się do kolejnej fabuły.
Brak.

Łupież różowy Giberta
Przebieg choroby
Leczenie
Łupież różowy Giberta jest schorzeniem skórnym przebiegającym łagodnie i występującym na całym ciele w postaci czerwonych, swędzących plam.

Poziom: ●●●
Typ: wirus.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów
1 fabuła – zarażenie wirusem. Na ciele pojawia się tzw. blaszka macierzysta. Jest to zazwyczaj zmiana pojedyncza, o średnicy kilku centymetrów, owalnego kształtu, barwy różowo-łososiowej, z widocznym złuszczaniem na jej powierzchni –bardziej zaznaczonym na jej obwodzie. Swędzi.
2 fabuła – następuje wysiew licznych, znacznie mniejszych zmian chorobowych, o bardzo podobnym do blaszki macierzystej wyglądzie. Typową lokalizacją zmian chorobowych jest skóra tułowia oraz bliższych części kończyn zarówno górnych (ramiona) jak i dolnych (uda). Swędzenie nasila się. Można stosować preparaty w postaci maści na swędzenie.
3 fabuła – objawy utrzymują się.
4 fabuła – plamy zaczynają blaknąć, swędzenie ustępuje.
5 fabuła – objawy samoistnie znikają.
Brak.

Biała ślepota
Przebieg choroby
Leczenie
Narastający ból głowy i pogarszanie się zdolności widzenia.

Poziom: ●●●●
Typ: pasożyt.
Możliwość zarażenia: ludzie, anioły i łowcy.
1 fabuła – zarażenie zakażoną krwią. Postać nie wie, że jest chora.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy w postaci narastającego bólu głowy, zwłaszcza przy pochylaniu. Pogarsza się wzrok, obraz staje się rozmazany.
3 fabuła – objawy nasilają się. Pojawiają się zawroty głowy oraz światłowstręt.
4 fabuła – wzrok ulega znacznemu pogorszeniu.
5 fabuła – postać traci wzrok. Jest to etap wciąż odwracalny.
6 fabuła – postać traci trwale wzrok.
1 fabuła – rozpoczęcie przyjmowania naparu politei.
2 fabuła – ciągłe przyjmowanie leku. Objawy stają się łagodniejsze, wciąż jednak pojawiają się bóle głowy oraz światłowstręt, a wzrok jest wyraźnie gorszy; obraz ulega zamazaniu.
3 fabuła – ciągłe przyjmowanie leku. Wzrok ulega znacznej poprawie, zaleca się jednak dalsze przyjmowanie leku w celu zapobiegnięciu powrotu choroby.
4 fabuła – ostatnie przyjęcie leku. Objawy znikają.

Exploit „Trojan whore”
Przebieg choroby
Leczenie
Luki w pamięci (pojawiają się coraz częściej w miarę rozwijania się „choroby”), krótkotrwałe zawieszenia systemu. Zdobycie dobrze napisanego wirusa nie jest proste.

Poziom: ●●●●
Typ: wirus elektroniczny.
Możliwość zarażenia: androidy.
1 fabuła – wgranie wirusa do systemu.
2 fabuła – stopniowe kasowanie danych. Zaleca się udanie do kogoś znającego się na komputerach i androidach w celu wywalenia wirusa z systemu.
3 fabuła – kasacji ulega 40% danych.
4 fabuła – kasacji ulega 70% danych.
5 fabuła – kasacji ulega 100% danych.
1 fabuła – wgranie antywirusa.
2 fabuła – trwa naprawa systemu i próba odzyskiwania danych.
3 fabuła – trwa naprawa systemu. Konieczne ponowne przeskanowanie systemu, by upewnić się, że wirus został całkowicie usunięty.
4 fabuła – system naprawiony. Udaje się odzyskać do 50% utraconych danych.

Zapalenie płuc
Przebieg choroby
Leczenie
Kaszel, katar, osłabienie organizmu, gorączka, zawroty głowy, kołatanie w klatce piersiowej, duszności. Nieleczone może prowadzić do śmierci.

Poziom: ●●●●
Typ: wirus.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie poprzez kontakt z zarażoną osobą/skutki nieleczonej grypy bądź anginy. W przypadku drugiej opcji postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – występuje wysoka gorączka, dreszcze, kaszel oraz duszności. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – pojawia się kołatanie serca, halucynacje wywołane wysoką gorączką, krwioplucie. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – organizm chorego jest skrajnie wyczerpany, chory nie może ruszyć się z miejsca. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – śmierć postaci.
1 fabuła – zażycie antybiotyku i leku przeciwwirusowego. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – objawy są nieco łagodniejsze. Nadal występuje gorączka, kaszel, osłabienie i ból w klatce piersiowej. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – dalsze stosowanie antybiotyku. Objawy powoli ustępują. Pozostaje kaszel i duszności. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – dalsze stosowanie antybiotyku. Objawy ustępują.

Nabyta łamliwość kości
Przebieg choroby
Leczenie
Jak sama nazwa wskazuje, kości stają się słabsze, łatwiej je uszkodzić. Im dłużej choroba pozostaje nieleczona, w tym gorszym stanie jest organizm. Również zęby zaczynają wyglądać znacznie gorzej. Żółkną i pokrywają się mlecznymi plamami. Skóra wydaje się wtedy przesuszona i na niej także pojawiają się przebarwienia. Po tym chyba najłatwiej rozpoznać tę dolegliwość bez „uszkadzania się”.

Poziom: ●●●●
Typ: niedobór wapna.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – pojawia się ból w stawach.
2 fabuła – ból zębów, gwałtowniejsze ruchy ciała wywołują nieprzyjemne uczucie „poruszania się” niektórych kości.
3 fabuła – żółknięcie zębów, pojawienie się jasnych plam na nich, oraz ciemniejszych przebarwień w okolicach zgięć na ciele.
4 fabuła – zęby zaczynają wypadać.
5 fabuła – kości zaczynają się łamać przy gwałtowniejszych ruchach.
6 fabuła – kości łamią się przy jakimkolwiek ruchu.
Zażywanie wapna przez 3 fabuły.

Sanfungus
Przebieg choroby
Leczenie
Choroba dotykająca anioły, które zbyt długo przebywały na terenie Desperacji. Charakteryzuje się brakiem apetytu, nagłym spadkiem wagi, ospałością, osłabieniem mięśni, długim snem, nadmiernym wypadaniem piór ze skrzydeł – a co za tym idzie: niezdolnością do lotu, kołataniem serca, nadmierną potliwością.

Poziom: ●●●●
Typ: grzyb.
Możliwość zarażenia: anioły.
1 fabuła – zarażenie grzybem poprzez wdychanie jego zarodników.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Osowiałość, ospałość, brak apetytu.
3 fabuła – objawy nasilają się. Pióra zaczynają wypadać, utrata wagi ciała. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów. Zalecane zażycie leku.
4 fabuła – postać całymi dniami śpi, w ogóle nie przyjmuje pokarmów. Skrzydła tracą 60% upierzenia, brak możliwości lotu. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – waga chorego drastycznie spada, nie jest w stanie podnieść się z łóżka. Skrzydła tracą 90% upierzenia. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – Postać umiera.
1 fabuła – zażycie senobiotyku. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie zażywania senobiotyku. Postać czuje się słaba, wciąż nie ma apetytu, lecz jest w stanie przyjmować pokarm w płynnej formie. Nadal wypadają pióra. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania senobiotyku. Postać czuje się lepiej, brak wypadania piór, apetyt wraca.
4 fabuła – kontynuowanie zażywania senobiotyku. Postać jest zdrowa.

Syndrom Scalpendi
Przebieg choroby
Leczenie
Na skutek wzmożonej kwasowości potu zaczyna swędzieć ciało. Z czasem zaczyna śmierdzieć, a w dodatku robią się odparzenia na skórze. Ból staje się nie do zniesienia.

Poziom: ●●●●
Typ: choroba popromienna.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie poprzez przebywanie w miejscach skażonych.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Nadmierna potliwość, skóra zaczyna swędzieć.
3 fabuła – objawy nasilają się. Wydzielany pot zaczyna śmierdzieć i parzyć skórę. Zalecane zażycie leku.
4 fabuła – pojawiają się pierwsze odparzenia. Każde poruszenie ciałem wywołuje ból. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – rany stają się coraz głębsze i przestają się goić. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – pojawienie się nowych ran, spore ryzyko wdania się infekcji w rany, skóra zaczyna odchodzić płatami. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
7 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie buspironi hydrochloridum. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – dalsze zażywanie leku, rany wciąż krwawią, lecz nie pojawiają się nowe. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – dalsze zażywanie leku, rany zaczynają się goić.
4 fabuła – dalsze zażywanie leku. Postać jest zdrowa.

Syndrom Thurmana „Matołek”
Przebieg choroby
Leczenie
Zaczyna się od problemów z koncentracją. Postać ma problemy z rzeczami, które do tej pory nie sprawiały jej trudności – np. z ocenieniem czy kula z pistoletu trafi w biegnącego mutanta. Z czasem zaczyna spadać IQ.

Poziom: ●●●●
Typ: pasożyt.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Postać zaczyna mieć problemy z koncentracją, a w jej pamięci pojawiają się pierwsze luki.
3 fabuła – postać zaczyna zapominać o najważniejszych rzeczach, zachowuje się jak dziesięciolatek. Zaleca się zażycie leku. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – postać zaczyna się ślinić i gaworzyć, zachowaniem przypomina trzyletnie dziecko. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać zapomina jak mówić oraz jak chodzić. Raczkuje wydając z siebie dźwięki. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – postać przestaje się ruszać i wykazywać jakiekolwiek inteligentne reakcje. Staje się warzywem, który jedynie egzystuje, zdany na łaskę innych. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
1 fabuła – zażycie sibutramini. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – dalsze zażywanie leku, postać ma problemy z mówieniem, gaworzy, ślini się. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – dalsze zażywanie leku, postać zaczyna sklejać słowa, wykazywać nieco inteligencji, powoli powraca jej pamięć. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – dalsze zażywanie leku. Postać zaczyna normalnie się wysławiać, choć wciąż ma problemy z koncentracją i czasami zapomina o niektórych rzeczach.
5 fabuła – postać jest zdrowa.

Tasiemiec
Przebieg choroby
Leczenie
Pasożyt zagnieżdżający się w jelicie. Objawami posiadania lokatora są zaburzenia trawienne, osłabienie, chudnięcie, nudności oraz wymioty, bóle głowy i brak apetytu lub wilczy głód. Wystąpić może również biegunka lub zaparcia, a także anemia wywołana niedoborem witaminy B12.

Poziom: ●●●●
Typ: pasożyt.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie poprzez spożycie surowego lub źle przygotowanego mięsa zarażonego larwami.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Postać, pomimo nadmiernego apetytu, zaczyna tracić na wadze, słabnie i ma zawroty głowy.
3 fabuła – utrata sporej części wagi, bóle mięśni, znaczne osłabienie i częste omdlenia. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – postać zaczyna mieć problemy z poruszaniem się z racji utraty masy ciała, problemy z koncentracją, częste wymioty. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać nie jest w stanie się poruszać, występują krwawe wymioty, zaburzenia widzenia oraz mowy. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – postać umiera z wycieńczenia.
1 fabuła – zażycie leku przeciwpasożytniczego. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – objawy ustępują.
3 fabuła – brak objawów.
4 fabuła – ponowne zażycie leku przeciwpasożytniczego, w celu wyeliminowania powrotu choroby (poprzedni tasiemiec mógł złożyć jajeczka, z których wykluły się nowe).

Zespół wirusowej choroby języka
Przebieg choroby
Leczenie
W początkowej fazie zaczyna puchnąć język, na skutek czego postać mówi jakby miała pełne usta i dodatkowo nie czuje smaku. Po dwóch tygodniach nie może niczego włożyć do ust. Każdy kęs sprawia ogromny ból. Język jest obrzękły i sączy się z niego krew. Na skutek nieprzyjmowania pokarmu postać słabnie.

Poziom: ●●●●
Typ: wirus.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie poprzez picie skażonej wody.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Postać traci zmysł smaku, a jej język nieco puchnie.
3 fabuła – pojawiają się problemy z mową.
4 fabuła – język puchnie trzykrotnie, sprawia trudności w jedzeniu.
5 fabuła – postać słabnie z powodu braku jedzenia, z języka zaczyna sączyć się krew, pojawia się ból.
6 fabuła – postać coraz bardziej słabnie i traci na wadze. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
7 fabuła – postać nie jest w stanie się poruszać z powodu wycieńczenia. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
8 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie leku benserazidum. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – dalsze zażywanie leku. Nadal pojawiają się problemy w jedzeniu, lecz postać jest w stanie przyjmować pokarmy w formie płynnej.
3 fabuła – dalsze zażywanie leku. Postać czuje się lepiej, język jest nieco obrzęknięty, pozostają małe problemy w mówieniu.
4 fabuła – dalsze zażywanie leku. Język jest delikatnie opuchnięty.
5 fabuła – postać jest zdrowa.

Morbus insua
Przebieg choroby
Leczenie
Okres inkubacji wynosi 7 dni od kontaktu z zarażoną osobą. Dotykanie ran w wyniku pęknięcia pęcherzy sprawia niewyobrażalny ból, dlatego noszenie jakichkolwiek ubrań w tym stadium choroby wydaje się być niewykonalne. Możliwym jest także przerzut ropni na inne fragmenty ciała w wyniku ich kontaktu z ropą, dlatego należy bardzo uważać podczas zabiegów pielęgnacyjnych.

Poziom: ●●●
Typ: bakteria.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie poprzez stosunek płciowy z zakażoną osobą.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy w postaci wysokiej gorączki, bóli głowy oraz delikatnego swędzenia w okolicach miejsc intymnych.
3 fabuła – w okolicach miejsc intymnych pojawiają się bolące pęcherze wypełnione ropą.
4 fabuła – pęcherze pękają, a w ich miejscach pojawiają się bolesne i głębokie rany. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – na ranach pojawiają się kolejne pęcherze, ból jest niewyobrażalny, postać nie jest w stanie chodzić. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – pękają kolejne pęcherze, rany pogłębiają się. Istnieje spore ryzyko zakażenia. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
7 fabuła – pojawiają się następne pęcherze. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
8 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – rozpoczęcie smarowania lekiem o nazwie ścierwomaść. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – dalsze smarowanie maścią, zmiany opatrunków. Rany po pęcherzach bolą i krwawią. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – dalsze stosowanie maści. Pojawia się swędzenie. Rany nie krwawią. Brak nowych pęcherzy.
4 fabuła – dalsze stosowanie maści. Rany zaczynają się goić.
5 fabuła – dalsze stosowanie maści. Rany goją się.
6 fabuła – dalsze stosowanie maści. Rany znikają.

Kamienne brodawki
Przebieg choroby
Leczenie
Na skórze tworzą się ciemne punkty przypominające wągry, z czasem (około dwóch dni od zarażenia) czarne punkty lekko puchną i twardnieją, w dotyku przypominają ziarnka piasku. Skóra wokół czarnych punktów zaczyna puchnąć tworząc obręcz wokół stwardniałego zaskórniaka. W końcowym stadium zaskórniaki mają rozmiar paznokcia i wyglądem przypominają gładkie kamienie, po ich wyrwaniu w miejscu pozostają głębokie dziury. Od zarażenia do końcowego stadium mija od 7 do 10 dni. Dodatkowo kamienie rosnąc niszczą naczynia w skórze, które organizm bezskutecznie stara się naprawić co powoduje wzrost zużycia energii.

Poziom: ●●●
Typ: brak danych.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie poprzez kontakt z zarażoną osobą.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy w postaci czarnych kropek, które pokrywają większą część ciała chorego.
3 fabuła – punkty zaczynają puchnąć i powiększać się, w dotyku przypominają żwirek.
4 fabuła – czarne plamy mają wielkość o średnicy 3 centymetrów i twardnieją. Ciało rozpoczyna próbę regeneracji.
5 fabuła – „kamienie” zwiększają swoją objętość do 7 centymetrów. Pojawia się osłabienie organizmu, brak apetytu, osowiałość. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – „kamienie” osiągają rozmiar już 10 centymetrów. Chory jest ociężały, kamienie zaczynają uciskać jego narządy wewnętrzne. Organizm jest coraz bardziej wycieńczały. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
7 fabuła – „kamienie” osiągają rozmiar ponad 14 centymetrów. Pojawiają się problemy z oddychaniem. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
8 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – rozpoczęcie smarowania maścią. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – dalsze smarowanie maścią, zmiany opatrunków. Organizm zaczyna się regenerować, kamienie stają się miększe. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – dalsze stosowanie maści. Kamienie pod naporem palca ugniatają się. Mają średnicę maksymalnie 1 centymetra.
4 fabuła – dalsze stosowanie maści. Kamienie zupełnie znikają.

Amicus perfidis
Przebieg choroby
Leczenie
Przez mniej więcej tydzień jest prawie bezobjawowe. Kiedy grzyb się rozwinie można odczuć pieczenie i ostry ból pęcherza, w którym się zagnieździł. Następuje niewydolność układu wydalniczego, który nie jest w stanie usunąć toksyn z organizmu. Wynikiem czego jest dekoncentracja, silne zawroty głowy. Niemożność usunięcia nadmiaru płynów powoduje częste wymioty, nadmierną potliwość, biegunkę. Słowem – leje się ze wszystkich otworów ciała. Toksyny coraz bardziej uszkadzają organizm.

Poziom: ●●●
Typ: grzyb.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie grzybem. Jest to także choroba weneryczna, zatem zarazić można się poprzez intymny kontakt z zarażonym.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Zatrzymanie oddawania moczu, ból w podbrzuszu, gorączka.
3 fabuła – zaczynają się wymioty oraz biegunka, ból głowy oraz zawroty głowy. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – postać nie jest w stanie sama wstać z racji wycieńczenia organizmu. Pojawiają się napady padaczkowe. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie verum intendit. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Postać zaczyna oddawać mocz, lecz jest to bolesny i krwawy proces. Ustępują wymioty oraz biegunka. Ból głowy i zawroty nadal się utrzymują. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Postać czuje się lepiej, zawroty głowy ustępują, znika krew z oddawanego moczu.
4 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Postać czuje się dobrze, brak bólu podczas oddawania moczu.
5 fabuła – postać jest zdrowa.

Ater sanguis
Przebieg choroby
Leczenie
Krew staje się czarna i zaczynają się problemy z jej krzepnięciem. Na początku objawia się dłuższym czasem regeneracji ran i pojawianiem się blizn nawet od błahych skaleczeń. Później krwawienie staje się coraz obfitsze i bardziej wyczerpujące. Poważne rany przestają się goić, a z drobnych ranek krew cieknie nieprzerwanie wąską strużką. Powrót do zdrowia po bójkach i walkach trwa coraz dłużej, nawet siniaki znikają dopiero po tygodniach. Anioły mogą zarazić się nadmiernym wdychaniem skażonego powietrza; poprzez ugryzienie przez zainfekowaną bestię/zwierze/wymordowanego lub podczas stosunku płciowego z zainfekowanym.

Poziom: ●●●
Typ: wirus.
Możliwość zarażenia: anioły.
1 fabuła – zarażenie wskutek wdychania skażonego powietrza.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Ciało chorego przestaje się regenerować, na skórze pojawiają się liczne, czarne plamy przypominające sińce.
3 fabuła – postać zaczyna krwawić z nosa, a krew przybiera czarny kolor. Żadna rana się nie goi. Zaleca się zażycie leków.
4 fabuła – postać zaczyna krwawić z innych otworów w ciele: uszu, oczu oraz ust. Organizm jest słaby ciągłą utratą krwi. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie lustravit aquis. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Rany powoli zaczynają się goić, lecz krew wciąż jest rzadka i występują krwawienia z nosa. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Rany przyspieszają gojenie, zanikają krwotoki z nosa.
4 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Krew odzyskuje naturalną barwę.
5 fabuła – postać jest zdrowa.

Dual hostem
Przebieg choroby
Leczenie
Osłabienie całego ciała, zawroty głowy, częste, przedłużające się i bolesne wizyty w toalecie, dodatkowo anemia i kłopoty z oddychaniem. Pasożyt wędrując układem pokarmowym wpełza do trzustki i rozpoczyna proces gnieżdżenia się, czyli wyjada część organu i zastępuje go własnym ciałem. Nie zjada jednak wszystkiego, więc reszta niezupełnie strawiona – trzustka nie działa, więc trawienie jest upośledzone – wychodzi w stanie praktycznie nienaruszonym. Na dodatek pasożyt jest siedliskiem wirusów, które żerują na czerwonych krwinkach. Z racji niedziałającej trzustki – brak regulacji glukozy we krwi, co w efekcie może doprowadzić do śpiączki.

Poziom: ●●●
Typ: pasożyt.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie; pasożyt występuje na uprawach rolnych M3.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Pojawiają się bóle podczas załatwiania się.
3 fabuła – postać zaczyna miewać skoki cukru we krwi. Skóra zaczyna swędzieć, jest osowiała, ospała, a jedzenie, którym się pożywiała postać – wydala niemal w całości. Zaleca się zażywanie leku.
4 fabuła – postać jest osłabiona, ma dodatkowo zawroty głowy oraz bóle brzucha. W wydalonym jedzeniu oraz wymiotach pojawia się krew. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać zapada w śpiączkę cukrzycową. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie wyciągu z trupa. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Cukier we krwi zaczyna się normować. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie leczenia. Jedzenie zaczyna podlegać trawieniu. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Postać czuje się znacznie lepiej.
5 fabuła – postać jest zdrowa.
6 fabuła – postać jest zdrowa, zaleca się ponowne zażycie leku.

Ikina
Przebieg choroby
Leczenie
Najpierw pojawia się bordowa wysypka, obejmująca zasięgiem całe ciało; zaczynają się wtedy problemy z oddychaniem. Kolejnym etapem są narastające bóle głowy i gorączka. Na samym końcu jest powolna utrata wzroku i nagłe ataki padaczki.

Poziom: ●●●
Typ: bakteria.
Możliwość zarażenia: łowcy i ludzie.
1 fabuła – zarażenie drogą kropelkową.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Na ciele pojawia się bordowa wysypka.
3 fabuła – pojawiają się pierwsze problemy z oddychaniem, a wzrok jest rozmazany.
4 fabuła – postać jest osłabiona, nie potrafi złapać porządnie powietrza, brak apetytu, wysoka gorączka oraz napady padaczki. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać nie jest w stanie sama się poruszać z racji wycieńczenia oraz degeneracji nerwów. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – postać traci wzrok i jest przykuta do łóżka. Traci czucie w ciele. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
7 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie ataiwy. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Problemy z oddychaniem znikają, pozostają zawroty głowy oraz sporadyczne napady padaczki. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Zawroty głowy znikają, bordowa wysypka blednie.
4 fabuła – Postać jest zdrowa.

Króliczy popłoch
Przebieg choroby
Leczenie
Ofiara choroby staje się nadaktywna. Ten specyficzny wirus przyspiesza akcje serca, wymuszając na nim coraz szybsze bicie. Początkowo objawia się tylko energicznością w gestach i mowie, lecz w miarę rozwoju, po tygodniu, uniemożliwi sen, zwyczajny odpoczynek, a nawet stanie w miejscu przez dłużej niż kilka sekund, zaś organizm będzie się męczył dużo szybciej niż u zdrowej osoby. W ciągu dwóch tygodni chory może już nie mieć sił dalej się ruszać, pomimo iż będzie pchany impulsami organizmu; jego żyły zaczną pękać przez wysokie ciśnienie, a serce może nie wytrzymać.

Poziom: ●●●
Typ: wirus.
Możliwość zarażenia: ludzie i anioły.
1 fabuła – zarażenie (wskutek przebywania na skażonym powietrzu).
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Serce przyspiesza, postać jest wyraźnie pobudzona.
3 fabuła – postać zaczyna się szybko męczyć; pojawiają się problemy ze złapaniem głębokiego oddechu. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – postać ma problemy z poruszaniem się, pojawiają się bóle w klatce piersiowej, zawroty głowy oraz mroczki przed oczami. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – pękają niektóre żyły, przez co na skórze dodatkowo pojawiają się wielkie siniaki. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
6 fabuła – serce pęka – postać umiera.
1 fabuła – zażycie leku o nazwie Pocałunek Morfeusza. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Serce spowalnia rytm, lecz postać nadal łatwo się męczy i ma problemy z oddychaniem. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Zawroty głowy znikają, postać czuje się znacznie lepiej.
4 fabuła – kontynuowanie zażywania leku.
5 fabuła – postać jest zdrowa.

Parascere
Przebieg choroby
Leczenie
Pasożyt lokuje się w mózgu zarażonego i zaczyna się tam rozwijać, żerując na płatach, które odpowiadają za uczucie głodu oraz pragnienia.

Poziom: ●●●
Typ: pasożyt.
Możliwość zarażenia: łowcy i wymordowani.
1 fabuła – zarażenie pasożytem podczas picia skażonej wody.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Postać traci apetyt.
3 fabuła – postać słabnie. Nie jest w stanie samodzielnie nic jeść ani też pić. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – postać nie jest w stanie sama wstać z racji wycieńczenia organizmu. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie królewskiego naparu. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Postać zaczyna sama przyjmować wodę. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Postać czuje się lepiej, zaczyna samodzielnie spożywać pokarm.
4 fabuła – kontynuowanie zażywania leku.
5 fabuła – postać jest zdrowa.

Psychoza krwiopaty
Przebieg choroby
Leczenie
Jest to w większym stopniu choroba umysłowa. Wraz z czasem, obiekt zacznie przejawiać chęci do rozlewu krwi i picia jej. Najpierw może mu starczyć samookaleczenie się i picie własnej, lecz z czasem będzie chciał jej więcej i więcej... aż będzie zdolny do rzucenia się na innych.

Poziom: ●●●
Typ: choroba psychiczna.
Możliwość zarażenia: ludzie, łowcy, wymordowani.
1 fabuła – zarażenie poprzez ugryzienie bestii.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Postać zaczyna czuć chęć picia krwi, ale jest w stanie się powstrzymać.
3 fabuła – postać zaczyna samookaleczać się i zlizywać własną krew. Pojawiają się kłopoty z krzepnięciem krwi.
4 fabuła – postać nie jest w stanie kontrolować swoje głodu. Atakuje każdego, kogo napotka – byleby napić się jego krwi. Ponadto z ran, które sama sobie zadała ciągle krwawi. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać umiera z powodu wykrwawienia.
1 fabuła – zażycie cruenty. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Postać czuje się lepiej, ma od czasu do czasu napady głodu. Rany zaczynają się goić.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania leku.
4 fabuła – postać jest zdrowa.

Syndrom Draculi
Przebieg choroby
Leczenie
Skóra źle znosi światło słońca. Staje się sucha, popękana i mocno czerwona, wręcz piecze przy dotknięciu. Działa to jedynie przy kontakcie ze światłem słonecznym, niezależnie od tego czy są chmury czy nie. Dwa, trzy miesiące, a zaczyna przybierać brzydki, żółtobrązowy odcień.

Poziom: ●●●
Typ: nieznany.
Możliwość zarażenia: ludzie, łowcy, wymordowani.
1 fabuła – zarażenie (sposób jest dotychczas nieznany).
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Skóra chorego staje się sucha, szorstka i zaczyna pękać. Zaleca się zażywanie leku.
3 fabuła – pojawia się światłowstręt. Pod wpływem jakiegokolwiek światła chory odczuwa ból i pieczenie. Pojawiają się bolesne rany, które nie są w stanie same się zagoić. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – rany zaczynają ropieć, pokrywają co najmniej 80% ciała chorego, skóra sama odpada płatami. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – stosowanie ginko bilboa. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Postać nadal musi pozostawać w ciemności, ale skóra nie jest już podatna na rany oraz pęknięcia. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania leku. Skóra nadal pozostaje sucha.
4 fabuła – kontynuowanie zażywania leku.
5 fabuła – postać jest zdrowa.

Łuskowica
Przebieg choroby
Leczenie
Po paru dniach ciało chorego zostaje porośnięte pancerzykiem przypominającym łuskę, zaczynają go męczyć bóle, nasilające się za każdym razem. Trzy dni, od kiedy bóle się zaczynają, są już tak silne, że niewielu potrafi je wytrzymać. Chory, blady jak ściana, odmawia jedzenia oraz picia i tylko leży zwijając się z cierpienia. Nie można go wtedy nawet zabić, bo pancerzyk obrasta całe ciało i z pewnością powstrzyma pocisk z pistoletu. Leczona, koło piątego dnia choroba zaczyna słabnąć, bóle się zmniejszają, wraca apetyt. Do tygodnia choroba mija lub zabija. Zdarza się, że chory po prostu padnie nagle, z rozerwanym od środka żołądkiem. Taki minus przejrzałej giaczanki. Pancerzyk jeszcze przez jakiś czas się utrzymuje, po czym odpada.

Poziom: ●●●●
Typ: zatrucie.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zatrucie przejrzałą giaczanką.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Skórę zaczyna pokrywać twarda łuska.
3 fabuła – postać zaczyna mieć problemy z termoregulacją, pojawia się pierwszy ból. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – pojawiają się problemy z oddychaniem, postać nie jest w stanie sama przyjmować posiłków ani płynów, ból jest nie do wytrzymania. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie odtrutki na łuskowicę. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia, tym razem wyciągiem z trupa. Ból staje się mniejszy, znikają problemy z oddychaniem. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – kontynuowanie zażywania wyciągu z trupa. Znika ból. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – kontynuowanie zażywania wyciągu z trupa. Łuski powoli odpadają.
5 fabuła – postać jest zdrowa.

Pulicem brunneis
Przebieg choroby
Leczenie
Choroba rozwija się bardzo agresywnie. Inkubacja zajmuje jej dwa dni. W przeciągu następnych pięciu od inkubacji, chory zaczyna tracić wszystkie zmysły z racji uszkodzenia nerwów. Pierwszy dzień: ogólne osłabienie organizmu, trudności w oddychaniu, utrata węchu. Drugi dzień: zarażony traci smak i apetyt, odczuwa silny ból mięśni. Trzeci dzień: utrata czucia w ciele, chory nie jest w stanie się poruszać. Czwarty dzień: utrata pozostałych zmysłów. Piąty dzień: mięśnie przestają funkcjonować. W tym serce.

Poziom: ●●●●
Typ: bakteria.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
1 fabuła – zarażenie poprzez ugryzienie pchły.
2 fabuła – pojawiają się pierwsze objawy. Postać zaczyna mieć problemy z oddychaniem, traci smak. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
3 fabuła – utrata węchu, wzroku, problemy z poruszaniem się. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
4 fabuła – utrata słuchu i czucia. Postać nie jest w stanie się poruszać. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
5 fabuła – postać umiera.
1 fabuła – zażycie astaceum. Postać nie jest w stanie używać mocy ani korzystać z artefaktów.
2 fabuła – kontynuowanie leczenia. Postaci powoli wracają zmysły. Wzrok jest jednak rozmazany, słuch ledwo wyłapuje dźwięki, węch jest słaby.
3 fabuła – kontynuowanie leczenia. Postać niemal odzyskała zmysły, miewa jednak sporadyczne zawroty głowy.
4 fabuła – postać jest zdrowa.
                                         
avatar
Gość
Gość
 
 
 


Powrót do góry Go down

                                         
Sponsored content
 
 
 


Powrót do góry Go down

- Similar topics

 
Nie możesz odpowiadać w tematach