Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down



Choroby, medykamenty i ich składniki.    Pisanie by Fucker on Czw Sty 29, 2015 1:52 pm
Nawigacja:
- Składniki
- Medykamenty
- Choroby

_________________________________________

Poziom niski: choroby lekkie, często też pospolite, które nie stanowią poważnego zagrożenia dla zdrowia, ich wyleczenie jest łatwe; składniki, które można zdobyć bez problemów – misje o łatwym poziomie trudności, niewielkie wydarzenia fabularne (tzw. "losowe" prowadzone przez MG-Los); medykamenty, których przygotowanie nie jest trudne i nie wymagają szczególnego talentu. Oznaczenie: ✖ ✖
Poziom średni: choroby, których zignorowanie ma konsekwencje, istnieje możliwość śmierci lub powstania trwałych uszkodzeń ciała; składniki trudniejsze do zdobycia – misje o średnim poziomie, większe wydarzenia fabularne (tzw. "losowe" prowadzone przez MG-Los); lekarstwa sprawiające trudności w przygotowaniu, problematyczne i wymagające skupienia oraz umiejętności wyższych niż przeciętne. Oznaczenie: ✖ ✖
Poziom wysoki: choroby zagrażające zdrowiu, postępujące szybko i uszkadzające organizm, których wczesna diagnoza jest na wagę złota; składniki trudne do zdobycia – misje o wysokim poziomie trudności, dwie średnie lub trzy łatwe; lekarstwa trudne do przygotowania, nad którymi należy się skupić i być w stu procentach świadomym swoich działań. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖
Poziom śmiertelnie wysoki: choroby o bardzo szybkim tempie, które prawie zawsze kończą się śmiercią w przypadku późnego wykrycia. Oznaczenie: ✖ ✖ ✖ (!)

_________________________________________

Aby ułatwić i wyjaśnić graczom, jak przebiega rozwój choroby, powstał krótki i łatwy do przyswojenia schemat. Cyfry w nawiasach oznaczają ilość fabuł do odegrania. Rozpoczęcie leczenia powstrzymuje postęp choroby, dając dodatkowy czas na wyleczenie się całkowicie. Dopóki zażywamy lekarstwo, licznik fabuł stoi w miejscu.

Poziom niski:
zarażenie się (1) –> czas rozwoju choroby (3) –> czas trwania ostatecznego stadium (1)

Poziom średni:
zarażenie się (1) –> czas rozwoju choroby (5) –> czas trwania ostatecznego stadium (4) –> czas osłabienia po chorobie (1)

Poziom wysoki:
zarażenie się (1) –> czas rozwoju choroby (4) –> czas trwania ostatecznego stadium (3) –> czas osłabienia po chorobie (2)

Poziom śmiertelnie wysoki:
zarażenie się (1) –> czas rozwoju choroby (3) –> czas trwania ostatecznego stadium (2) –> czas osłabienia po chorobie (3)
Czas rozwoju choroby – choroba dojrzewa, zaczyna coraz bardziej nas uszkadzać, mamy wówczas czas na diagnozę i wyleczenie.
Czas trwania ostatecznego stadium – choroba dojrzała, teraz zaczyna nas zabijać, jeśli nie poda się leku, to w życie wchodzi najczarniejszy ze scenariuszy opisanych w "skutkach nieleczenia".

_________________________________________

Niektóre choroby mają wyjątkowo długi lub wyjątkowo krótki czas rozwoju i trwania, jak na swój poziom zagrożenia. Zostały one rozpisane poniżej i oznaczone wykrzyknikiem (!) w spisie:

Skaza: zarażenie się (1) –> czas rozwoju choroby (3) –> czas trwania ostatecznego stadium (dopóki nie zostanie wyleczone) –> czas osłabienia po chorobie (brak)

Biała ślepota: zarażenie się (1) –> czas rozwoju choroby (3) –> czas trwania ostatecznego stadium (2) –> czas osłabienia po chorobie (1)

Nabyta łamliwość kości: zarażenie się (1) –> czas rozwoju choroby (5) –> czas trwania ostatecznego stadium (dopóki nie zostanie wyleczone) –> czas osłabienia po chorobie (1)

Syndrom Draculi: skoro nie da się wyleczyć tej choroby, jedynym sposobem jest powstrzymywanie jej rozwoju. Nieleczona rozwija się dłużej, niż choroby na jej poziomie: zarażenie się (1) –> czas rozwoju choroby (6) –> czas trwania ostatecznego stadium (3)

_________________



You see this face? This is my face of
NOT GIVING A SHIT.



Fucker
-----------
Rottweiler     Opętany

avatar

Liczba postów : 4990

Powrót do góry Go down

Re: Choroby, medykamenty i ich składniki.    Pisanie by Arcanine on Sro Wrz 21, 2016 5:07 am
ALTEA
✖ ✖
Niewielki kwiat o zielonej łodyżce i bardzo delikatnych płatkach białej barwy.
Właściwości: zaparzona oczyszcza organizm z toksyn.
Występowanie: rośnie tam gdzie zwykła trawa.


CZEREJKA POSPOLITA
✖ ✖
Niewielki krzak o poskręcanych gałęziach. Jego kwiaty mają intensywnie granatowe płatki i błękitny środek, natomiast owoce są jasnopurpurowe.
Właściwości: dobrze roztarte owoce działają jako maść uśmierzająca ból oraz przyspieszają gojenie małych ranek.
Występowanie: w pobliżu zbiorników wody.


DYŃKI
✖ ✖
Małe dynie wielkości kciuka. Niedojrzałe są pomarańczowe, a dojrzałe – białe.
Właściwości: składnik leku na wszy, wywołuje efekt świeżości. Sproszkowane często używane są do czyszczenia zębów i włosów. Mają słodki smak i mogą służyć za pożywienie.
Występowanie: wszelkie zacienione miejsca, potrafi wyrosnąć nawet pod ziemią.


EL
✖ ✖
Jest to czerwony szpik kostny wymordowanego, a dokładniej Zarażonego lub Nosiciela.
Właściwości: leczy kilka mniejszych chorób na przykład katar bądź bóle głowy.
Występowanie: wszędzie, gdzie tylko można znaleźć wymordowanych. Można pobrać go od żywego osobnika lub ze zwłok, jednak nie starszych niż tydzień.


GIACZANKA
✖ ✖
Lekko pomarszczone kule wielkości pomarańczy. Ich kolor zależy od nich samych i otoczenia. Najczęściej brązowe lub piaskowo-żółte. Gdy stają się pomarańczowe i bardziej miękkie – znaczy że są przejrzałe. Biała barwa oznacza, iż są niedojrzałe.
Właściwości: dojrzałe są twarde jak skała i mogą służyć jako pociski. Niedojrzałe – ich miąższ służy do robienia odtrutki na łuskowicę, a przejrzałe często eksplodują przy mocniejszym uścisku, przy czym ich nasiona po dostaniu się w okolice oczu, do środka nosa etc. bardzo podrażniają skórę. Po zjedzeniu na surowo lub źle przyrządzonej giaczanki łatwo można zapaść na łuskowicę. Odpowiednio przyrządzona giaczanka jest pikantna, smaczna i ma w sobie dużo wody. Sama służy tylko jako jedzenie.
Występowanie: zalążki znaleźć można rozwijające się pod ziemią. Im bliżej wody tym bliżej powierzchni.


IGIELNICZKA
✖ ✖
Jasnoróżowy kwiat, który w razie zagrożenia zamyka się w ciemnozielonym pąku. Zarówno pąk jak i łodyżka usiane są drobnymi, fioletowymi igiełkami, których dotknięcie powoduje swędzące oparzenia. Dotknięcie wystających na czubku płatków może otworzyć zamkniętą roślinę.
Właściwości: napar z igiełek jest skutecznym lekiem przeciwgorączkowym, ale nieprawidłowo przygotowany jest w stanie poparzyć usta oraz przełyk. Płatki są składnikiem kremów, zapobiegają wysychaniu skóry. Łodyga oraz pąk zawierają sporą ilość soku, ale nie ma on zastosowania medycznego – można go pić, choć jest gorzkawy.
Występowanie: Eden, nieliczne miejsca Desperacji.


IRE
✖ ✖
Duży kwiat o biało-różowych płatkach. Rośnie na niektórych drzewach jako niegroźny pasożyt.
Właściwości: dobry lek na bezsenność i koszmary.
Występowanie: Eden.


KAUKASKI GRANAT
✖ ✖
Bardzo przypominające pod względem swojej budowy i wyglądu winorośle, owoce nawet przywodzą na myśl winogrona, lecz wbrew takowym, mają silnie żółtą barwę.
Właściwości: sok z kaukaskiego granatu jest idealny do oczyszczania i dezynfekcji ran lub narzędzi medycznych. Odpowiednio przygotowany, potrafi też być całkiem wykwintnym gatunkiem wina.
Występowanie: porastają niektóre budynki w Edenie, a także rosną dziko na jego terenie.


KONICZYNKA EME
✖ ✖
Długa, zielona łodyga zakończona drobnymi kwiatami mogącymi występować w kolorach różu, fioletu, czerwieni, bieli i jasnego błękitu.
Właściwości: picie naparu z kwiatów ułatwia zrastanie się kości.
Występowanie: wszędzie gdzie trawa.


KOUSARI
✖ ✖
Zielononiebieskawy kaktus z dużymi, oddalonymi od siebie kolcami. Im starszy tym więcej młodych „pędów” z niego wyrasta. Jasnozielone kwiaty powstają tylko na nich.
Właściwości: użyteczne są tylko kwiaty, które odstraszają robactwo wszelkiego rodzaju. Po odpowiednim przygotowaniu są w stanie zabić wszy.
Występowanie: Czerwona Pustynia.


KOSMATEK
✖ ✖
Drzewo o czerwonawym pniu i jaskrawych kwiatach w kolorach czerwieni, różu lub żółci. Liście porastają drobne, miękkie włoski.
Właściwości: sok z pnia może służyć za cukier, a sproszkowana kora działa prawie jak sól – konserwuje i nadaje lekko słonego smaku potrawom. Płatki kwiatów po zrobieniu z nich naparu mają działanie uspokajające.
Występowanie: Eden, M3.


KRWAWY LIŚĆ
✖ ✖
Niski krzak o ciemnoczerwonych liściach kształtem przypominających pokrzywę.
Właściwości: choć spożyte na surowo mogą wywołać bóle brzucha i biegunkę, żucie liści powoduje większą krzepliwość krwi i w efekcie szybsze tamowanie krwotoków.
Występowanie: Eden, M3, niektóre lesiste miejsca Desperacji.


MLEKO MAKOWE
✖ ✖
Biała ciecz, wyglądem przypominająca właśnie mleko, sporządzona z nasion maku.
Właściwości: głównie działanie halucynogenne, tworzy wielogodzinne wizje, sprawia, że przeżywa się synestezję, zaburza wszystkie zmysły.
Występowanie: łąki Edenu oraz prywatne hodowle Kościoła.


PASSIFLORA L
✖ ✖
Niewielka roślina pnąca o siedmiopalczastych liściach i dziwnych biało- fioletowo-granatowych kwiatach. Ma pomarańczowe owoce.
Właściwości: napar z owoców tej rośliny łagodzi objawy syndromu Draculi, zatrzymując ją w stadium, w którym została zaaplikowana. Jeśli jest to stan krytyczny, choroba delikatnie się cofa, pozwalając funkcjonować w nocy. Nie jest w stanie całkowicie wyleczyć choroby, jedynie pozwala z nią w miarę normalnie funkcjonować. Roślina potrzebuje jedynie trochę światła i regularnego podlewania. Nie potrzeba specjalnych umiejętności, by utrzymać ją przy życiu.
Występowanie: naturalnie Eden, choć hodowanie go w mieszkaniu również jest możliwe.


RDZAWOPŁATEK
✖ ✖
Niski krzak o żółtych i czerwonych liściach oraz brązowych łodygach.
Właściwości: sok z liści jest trucizną wywołującą ból głowy oraz brzucha.
Występowanie: wszędzie.


WSTYDNIK
✖ ✖
Ciemnoróżowy kwiat, który powstaje z jasnobrązowego kokonu. Za dnia zwija się w rulonik, a nocą pięknie rozkwita.
Właściwości: świeży kokon zebrany jeszcze z łodygi jest dobry na kaca, ale tylko po spożyciu go w postaci proszku przed przyjęciem alkoholu.
Występowanie: Eden, M3.


CZUŁKI ŚCIERWOJADA
✖ ✖
Zielone, lekko zakrzywione, czerwone na ostrych końcach czułki paskudnej bestii.
Właściwości: jest składnikiem wielu lekarstw, które podaje się w formie maści. Idealny do chorób skóry.
Występowanie: w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).


HALLDI
✖ ✖
Przypomina ukwiał – cienkie „macki” koloru białoniebieskiego przyczepione do ciemnofioletowej nóżki. Świeci w ciemności na jasnofioletową barwę i czasem przemieszcza się w inne miejsce. Poza wodą potrafi żyć 12 godzin.
Właściwości: surowa po wysuszeniu na proszek może być trucizną utrudniającą oddychanie. Zjedzona jeszcze żywa, na kilkanaście minut zapewnia możliwość swobodnego oddychania pod wodą. Ugotowana nabiera właściwości leczniczych i udrażnia drogi oddechowe, likwidując katar i zapobiegając kaszlowi.
Występowanie: czyste wody – Eden i M3.


JAD ŚCIERWOJADA
✖ ✖
Żółta substancja, wyciekająca z czułków bestii.
Właściwości: działa przeciwzapalnie, zmniejsza opuchliznę. W większych ilościach działa paraliżująco.
Występowanie: w okolicy cmentarzy i ewentualnych zwłok (Desperacja).


JAGODY SHULL
✖ ✖
Małe, czerwone jagódki rosnące na sporych, rozłożystych krzakach.
Właściwości: przeciwdziałają chorobom psychicznym i mogą być dość pożywnym jedzeniem. Zjedzone zanim dojrzeją mogą wywołać Syndrom Thurmana.
Występowanie: M3, bardzo rzadko w Edenie.


KWIAT LUNY
✖ ✖
Jeśli zakwita, to wygląda jak srebrzysto niebieski chaber. Jeśli nie, jest po prostu zieloną łodyżką, z liśćmi i zgrubieniem na szczycie.
Właściwości: napar z kwiatu luny usuwa toksyny z organizmu. Działa też przeczyszczająco.
Występowanie: Eden. Jest umiarkowanie pospolity, ale zbiera się tylko kwiaty, nie łodyżki, a te zakwitają jedynie w czasie pełni.


MARTWY KORZEŃ
✖ ✖
Korzeń. Najzwyklejszy w świecie korzeń, zakorzeniony w glebie. Zasadnicza różnica polega na tym, że ten przypomina białawą skamielinę i potrafi się rozpaść, jeśli zaciśnie się za mocno palce.
Właściwości: starte na drobny granulat i wpuszczone do rany potrafią spowodować obumarcie danego miejsca, co zaś może mieć poważne skutki. Jednakowoż, zagotowany w wodzie, wydziela opary, których wdychanie ułatwia oddychanie, oczyszcza płuca. Zagotowany z tego napar zaś działa jak środek uspokajający.
Występowanie: Desperacja, głównie pod wszelakimi martwymi roślinami i drzewami.


NEEMA
✖ ✖
Poskręcana, brązowożółta roślina nie zachęca swoim wyglądem. Na jej czubku wyrastają kolce, którymi potrafi strzelić w samoobronie. Mocno trzyma się korzeniami w podłożu i jest niezwykle twarda. Gdzieniegdzie na jej powierzchni pojawia się żywica.
Właściwości: żywica jest dobrym klejem, świeży korzeń zjedzony na surowo leczy ból zębów.
Występowanie: Desperacja.


NELDIR
✖ ✖
Symetrycznie ułożone na cienkiej łodyżce liście o barwie jasnoniebieskiej. W ciemności zaczynają lekko świecić, nawet po ususzeniu.
Właściwości: proszek wykazuje jeszcze większe zdolności do wydzielania światła niż żywa roślina. Neutralizuje wszelkie smaki i zapachy. Zebrany w czasie pełni księżyca o północy, może zostać przeniesiony do doniczki z ziemią i służyć za żywą lampkę.
Występowanie: czyste wody – Eden i M3. Może wyrosnąć na lądzie, pod warunkiem, że ma dużo wody w pobliżu.


SOKI TRAWIENNE RYJOWCA
✖ ✖
Żółtawa, cuchnąca substancja o właściwościach żrących.
Właściwości: oczyszcza krew.
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.


ŚLEDZIONA RYJOWCA
✖ ✖
Jak śledziona, mniejsza trochę od ludzkiej.
Właściwości: jest składnikiem wielu lekarstw. Zjedzenie surowej ma działanie halucynogenne. Zmieszana z innymi składnikami dobrze wpływa na koncentrację, koi problemy z rozdwojeniem jaźni bądź zachwianiami emocjonalnymi.
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.


TRUPI JAD
✖ ✖
Są to krzaczki odróżniające się od zwykłego krzewu dzikich poziomek tylko kolorem liści. Są one zgniłozielone, jakby roślina sama w sobie umarła. Ich owoce zaś są okrągłe i fioletowe, rozmiarami nieprzekraczające paznokcia.
Właściwości: zjedzenie owocu trupiego jadu spowoduje, iż owoc takowy oczyści ciało osobnika z jakiejkolwiek trucizny. Im trucizna silniejsza, tym trzeba zjeść owoców więcej. Trzeba jednak znać umiar, gdyż jeśli zje się te owoce nie będąc zatrutym, to okażą się one dosyć silną trucizną. Liście trupiego jadu przytknięte do rany, przyśpieszają procesy powstawania strupów i krzepnięcia krwi.
Występowanie: granica między Edenem a Desperacją.


WIZJA UMARLAKA
✖ ✖
Podobne do paproci liście we wszelkich możliwych kolorach. Wydzielają silny zapach wywołujący zawroty głowy i halucynacje.
Właściwości: środek halucynogenny, narkotyk. Często stosowany do żartów, gdyż jego działanie utrzymuje się nawet do 24 godzin. Czego by się nie zrobiło z liśćmi, nie stracą swoich właściwości.
Poziom: Średni.
Występowanie: Desperacja, na granicach skażonych miejsc.


CZARNA RÓŻA LUCTUS
✖ ✖ ✖
Jak róża o czarnych płatkach, niemal całkowicie bez łodygi, za to z dobrze rozwiniętym systemem korzeniowym.
Właściwości: żucie jednego płatka róży powoduje zniknięcie bólu brzucha lub głowy na 2 godziny.
Występowanie: Czerwona Pustynia.


JĘZYK WIELKIEJ ROPUCHY
✖ ✖ ✖
Pięć metrów czerwonego mięsa, pokrytego lepką substancją oraz kubeczkami smakowymi.
Właściwości: wyostrza zmysły, może być stosowany jako narkotyk (surowy), bądź jako składnik lekarstwa (gotowany).
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz plaże Desperacji.


ŁUSKA Z GŁOWY WIELKIEJ ROPUCHY
✖ ✖ ✖
Zrogowaciała płyta, chroniąca najważniejszy narząd ropuchy – głowę.
Właściwości: sproszkowany jest dodawany do wielu substancji, szczególnie tych wymazujących pamięć.
Występowanie: tereny podmokłe Edenu oraz Desperacji.


POŻERACZ
✖ ✖ ✖
Niewielka, blada glista, nie będzie większa niż odcięty paznokieć, przez co bardzo łatwo jest ją stracić. Z bliska podglądając ma tylko otwór gębowy najeżony mikroskopijnymi zębami.
Właściwości: wpuszczony do organizmu osoby zarażonej chorobą pasożytniczą, pożeracz natychmiast nakieruje się na szkodnika i – jak nazwa mówi – pożre go żywcem, podgryzając raz po raz przez – w zależności od rozmiaru pasożyta – od kilku godzin do dni, nim go strawi. Gdy już skonsumuje pasożyta, zacznie szukać innych istot tego typu. Nie znajdując, przejdzie do jelita grubego, chcąc zostać wydalonym. Ważnym faktem jest to, iż pożeracz nie będzie patrzył na to, co zjada razem z pasożytem, więc może uszkodzić miejsca na jakich żeruje pożerany. Oprócz tego, jego przeżywalność w atmosferze jest krytyczna – będzie żył tylko przez godzinę jeśli nie trafi do żywego organizmu i nie znajdzie pokarmu. Pożeracz może pożreć nielimitowaną ilość pasożytów, ale z każdym staje się większy, a jego przemieszczanie w organizmie może być co raz groźniejsze dla nosiciela.
Występowanie: ogon mantykory. Istnieje około 10% szansa na to że w ogonie Mantykory zadomowi się ten pasożyt.

_________________

Yeah.
Keep rolling your eyes.

Maybe you'll find a brain back there.



Arcanine
-----------
Wilczur     Poziom E

avatar

Liczba postów : 19633

Powrót do góry Go down

Re: Choroby, medykamenty i ich składniki.    Pisanie by Arcanine on Sro Wrz 21, 2016 5:07 am
Uwaga! Pamiętaj, że musisz posiadać umiejętność związaną z medycyną, aby móc sporządzić lekarstwo!


BUSPIRONI HYDROCHLORIDUM
✖ ✖
Zielonkawa maść o dość neutralnym zapachu. Nakładanie jej na poranioną skórę piecze.
Leczone choroby: syndrom obcego.
Składniki:
- czułki ścierwojada
- 8 owoców kaukaskiego granatu
- 10 owoców trupiego jadu
- tłuszcz
Sposób przygotowania: wszystkie składniki trzeba zetrzeć i wymieszać z tłuszczem.
Sposób podania: maść.


GINKO BILOBA
✖ ✖
Piekąca, śmierdząca zgniłymi jajami maść, która do końca nie leczy syndromu Draculi, ale za to pozwala wyjść na słońce na kilka dni (dwie fabuły).
Leczone choroby: syndrom Draculi.
Składniki:
- płatki passiflory l.
- czułki ścierwojada
- 4 owoce czerejki pospolitej
- tłuszcz
Sposób przygotowania: wszystko trzeba dokładnie rozetrzeć i zmieszać z tłuszczem.
Sposób podania: maść.


ODTRUTKA NA ŁUSKOWICĘ
✖ ✖
Fioletowy kompot z pomarańczowymi plamami. Nie pachnie zachęcająco, ale w smaku jest słodki i lekko pikantny. Łagodzi ból gardła i czyści organizm z toksyn.
Leczone choroby: łuskowica.
Składniki:
- miąższ 4 owoców giaczanki
- 3 owoce trupiego jadu
Sposób przygotowania: wycisnąć sok z owoców trupiego jadu, zmieszać z wodą i miąższem giaczanki, ugotować. Po ostudzeniu lek będzie przypominał kompot.
Sposób podania: doustnie.


POLITEA
✖ ✖
Brązowy napar o gorzkim smaku.
Leczone choroby: biała ślepota.
Składniki:
- kaukaski granat
- czerejka pospolita
Sposób przygotowania: wycisnąć soki z obu składników i zagotować w wodzie. Napar ostudzić.
Sposób podania: doustnie.


RISPERIDONUM
✖ ✖
Aromatyczny, gęsty gulasz z kawałkami mięsa. Całkiem smaczny i pożywny.
Leczone choroby: drętwota edeńska.
Składniki:
- język wielkiej ropuchy
- soki trawienne ryjowca
- 5 owoców giaczanki
Sposób przygotowania: wszystko ugotować na gęsty gulasz.
Sposób podania: doustnie.


SENOBIOTYK
✖ ✖
Zielona papka o drażniącym zapachu.
Leczone choroby: sanfungus.
Składniki:
- 3 kwiaty jaśminu
- 5 owoców czerejki pospolitej
- 250 ml przegotowanej wody
Sposób przygotowania: zetrzeć kwiaty jaśminu, następnie wymieszać z pięcioma zgniecionymi owocami czerejki pospolitej, na koniec wymieszać z wodą. Odstawić na trzy godziny.
Sposób podania: doustnie.


WSZOPRECZ
✖ ✖
Biały proszek z kawałkami jasnoróżowych płatków igielniczki. Ma zapach podobny do mięty, ale bardziej słodki. Parę godzin od nałożenia, wszy powinny wyginąć, pozostawiając przyjemne uczucie świeżości. Resztę leku można zmyć, bezproblemowo wytrzepać z włosów lub zostawić aż sam usunie się z wiatrem czy od wycierania.
Lek nie jest opisany w książkach. To osobisty przepis szamanki Rathal, którym może się ewentualnie podzielić.
Leczone choroby: wszawica.
Składniki:
- 3 płatki igielniczki
- 8 kwiatów kousari
- 5 dojrzałych dyniek
Sposób przygotowania: kwiaty kousari lekko podgotować w niewielkiej ilości wody, a następnie osuszyć. Zetrzeć na jednolitą masę. Starte na proszek dyńki dorzucić do poprzedniego składnika, co powinno pozbawić przygotowywany lek wilgoci. Płatki igielniczki rozetrzeć w palcach, porwać na bardzo drobne kawałki i wymieszać z kousari oraz dyńkami - trzy razy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.
Sposób podania: wtarcie we włosy.


ASTACEUM
✖ ✖
Bardzo rzadka ciecz o kolorze czarnej herbaty i stonowanym zapachu.
Leczone choroby: pulicem brunneis – podawane przez trzy dni.
Składniki:
- 3 owoce trupiego jadu
- napar z mięty
- płatki jaśminu
- płatki altei
Sposób przygotowania: owoce rozgnieść i zaparzyć z miętowym naparem. Gotować przez cały dzień, następnie dodać płatki jaśminu i ponownie parzyć, tym razem przez dwie godziny. Całość odstawić na jeden dzień. Tuż przed podaniem trzeba dodać do leku napar z płatków altei i zamieszać.
Sposób podania: doustnie.


ATAIWA
✖ ✖
Ciecz koloru zgniłozielonego o intensywnym, nieprzyjemnym zapachu.
Leczone choroby: ikina oraz ater sanguis.
Składniki:
- el
- ślina salamandry plamistej
- ekstrakt z bambusa
- czysta woda
Sposób przygotowania: dużą dawkę szpiku kostnego rozmieszać z wodą aż wszystko przybierze delikatnie różową barwę. Ślinę salamandry rozmieszać ze szklanką ekstraktu z bambusa i schładzać jeden dzień. Po wymieszaniu dodać do mieszaniny szpiku trzy-cztery krople wcześniej przygotowanej mieszaniny śliny salamandry i ekstraktu z bambusa. Wszytko mieszać przez minutę. Po wymieszaniu trzeba ją zagotować przez kwadrans. Jeśli wszystko zostało poprawnie przygotowanie, płyn powinien mieć zgniłozielony kolor.
Sposób podania: doustnie.


BENSERAZIDUM
✖ ✖
Cierpki, zielonkawy płyn, o neutralnym zapachu.
Leczone choroby: zespół wirusowej choroby języka – podawany przez tydzień, trzy razy dziennie.
Składniki:
- jad ścierwojada
- płatki kwiatu luny
- el
Sposób przygotowania: el gotować w jadzie ścierwojada przez cztery godziny, następnie odstawić na trzy godziny, aż do wystygnięcia. Wymieszać z naparem z kwiatu luny w proporcjach 3:1. Ponownie zagotować i odsączyć.
Sposób podania: doustnie.


KRÓLEWSKI NAPAR
✖ ✖
Ciecz o kolorze brunatnym. Zapach intensywny, drażniący.
Leczone choroby: parascere – podawane przez trzy dni z rzędu.
Składniki:
- 50 ml krwi anioła
- 5 owoców czerejki pospolitej
- 2 martwe korzenie
Sposób przygotowania: krew wymieszać z wyciśniętym sokiem owoców czerejki i wodą. Następnie zagotować to wraz z dwoma martwymi korzeniami. Gotować przez pięć godziny, po czym całość musi moczyć się pod przykryciem przez kolejne dwa dni. Wyrzucić korzenie i  porcja wywaru gotowa.
Sposób podania: doustnie.


LUSTRAVIT AQUIS
✖ ✖
Szarawa ciecz, gorzka w smaku i bez zapachu.
Leczone choroby: ater sanguis.
Składniki:
- płatki czarnej róży luctus
- el
- woda oczyszczona przez anioła lub trzykrotnie destylowana
Sposób przygotowania: najpierw należy wysuszyć płatki róży na mocnym słońcu. Potem rozgnieść je dokładnie, by zrobić z nich proszek. Wymieszać z elem w proporcjach 1:3 i zrobić z tego jednorodną masę. Wysuszyć ponownie, aż stwardnieje i skruszeje. Wówczas należy zetrzeć ją na proszek, wrzucić do oczyszczonej wody i zagotować. Jeśli dla kogoś będzie zbyt gorzkie, musi to przeboleć, bo w kontakcie z cukrem lek straci swoją wartość.
Sposób podania: doustnie.


POCAŁUNEK MORFEUSZA
✖ ✖
Mlecznobiała ciecz o dosyć łagodnym, wprost usypiającym zapachu i słodkim smaku.
Leczone choroby:  regularnie pite przez mniej więcej trzy dni, co jakieś trzy godziny (odliczając sen) pozwala na zwalczenie psychozy krwiopaty. Samo w sobie działa jak lek uspokajający w niewielkiej ilości, w większej zaś jak silny środek usypiający. Przedawkowanie (więcej niż 250ml) potrafi spowodować zatrzymanie akcji serca.
Składniki:
- 3 martwe korzenie
- 15 owoców kaukaskiego granatu
- wyciąg z trupa
Sposób przygotowania: martwe korzenie należy ugotować w wodzie, w wysokiej temperaturze, przez pół godziny, a następnie wcisnąć do nich wyciąg z około piętnastu, średniej wielkości owoców kaukaskiego granatu. Następnie należy pozostawić na średnim ogniu przez dwie godziny. Gdy minie dany czas, trzeba wlać dokładnie równowartość dziesięciomililitrowej ampułki wyciągu z trupa. Po wymieszaniu z resztą danego leku, pocałunek Morfeusza będzie gotowy.
Sposób podania: doustnie.


VERUM INTENDIT
✖ ✖
Brunatno-czarna herbata, o okropnym smaku i zapachu.
Leczone choroby: pite raz dziennie przez tydzień leczy amicus perfidis.
Składniki:
- płatki kwiatu luny
- 8 owoców trupiego jadu
- 4 owoców kaukaskiego granatu
Sposób przygotowania: owoce trupiego jadu i kaukaski granat rozgnieść razem i zgniatać tak długo, aż nie odsączą się wszystkie soki. Sok dodać do wrzącej wody i zalać pokruszone, wysuszone płatki kwiatu luny. Zostawić pod przykryciem jeden dzień, a potem przecedzić.
Sposób podania: doustnie.


ŚCIERWOMAŚĆ
✖ ✖
Zielonkawa maść o słodkawym zapachu przypominającym wino.
Leczone choroby: dymająca ospa – maść nakładana dwa razy dziennie na trzy godziny.
Składniki:
- czułki ścierwojada
- jeden owoc kaukaskiego granatu
- czerejka pospolita
Sposób przygotowania: czułki ścierwojada i kwiat czerejki pospolitej zetrzeć na jednolitą masę. Dodać sok z kaukaskiego granatu i dokładnie wymieszać odstawić w ciepłe miejsce, by mieszanina sfermentowała.
Sposób podania: maść.


SIBUTRAMINI
✖ ✖ ✖
Rzadka, biaława ciecz o paskudnym zapachu.
Leczone choroby: podawana przez tydzień leczy syndrom Thurmana.
Składniki:
- śledziona ryjowca
- mleko makowe
- płatki altei
- politea.
Sposób przygotowania: śledzionę marynowaną całą noc w politei zetrzeć na papkę, gotować ją przez trzy godziny w mleku makowym. Po zagotowaniu, mięsną papkę można zjeść, natomiast mleko odsączyć i zmieszać z naparem z altei w proporcjach 2:3. Gotować to kolejną godzinę i gdy już ostygnie wymieszać z politeą ponownie. Odstawić na noc.
Sposób podania: doustny.


WYCIĄG Z TRUPA
✖ ✖ ✖
Szaro-czarna, niezbyt zachęcająca z wyglądu, gęsta ciecz o drażniącym, ostrym zapachu i mdlącym smaku. Źle przyrządzona jest silną trucizną.
Leczone choroby: podana doustnie wyleczy pacjenta z każdego możliwego zatrucia się (w tym z łuskowicy), działając jak silna odtrutka. Jest w stanie powstrzymać rozwój wirusa X w bardzo wczesnym stadium.
Składniki:
- martwy korzeń
- 6 owoców trupiego jadu
- 7 owoców kaukaskiego granatu
Sposób przygotowania: najpierw należy zagotować napar ze skruszonego, martwego korzenia. Ważne jest, by utrzymywać potem stałą temperaturę gorącego naparu, gdyż jeśli nastąpią zbyt duże wahania, mogą się pojawić nieciekawe efekty uboczne. Po około 20 minutach gotowania należy wycisnąć trochę soku z owoców kaukaskiego granatu, ciągle mieszając. Następnie trzeba pozwolić naparowi odrobinę (dosłownie odrobinę) ostygnąć, by później wrzucać w regularnych odstępach czasu (najlepiej co minutę) jeden owoc trupiego jadu, stopniowo podgrzewając napar do temperatury wrzenia. Gdy tylko osiągnie wrzenie, należy natychmiast przerwać dalsze gotowanie i wrzucanie owoców trupiego jadu. Po ostygnięciu wyciąg z trupa jest gotowy do użytku.
Sposób podania: doustnie.

_________________

Yeah.
Keep rolling your eyes.

Maybe you'll find a brain back there.



Arcanine
-----------
Wilczur     Poziom E

avatar

Liczba postów : 19633

Powrót do góry Go down

Re: Choroby, medykamenty i ich składniki.    Pisanie by Arthur on Czw Maj 18, 2017 6:07 pm
Androidy są odporne na większość chorób, wyjątek stanowią biomechy – mogą zarazić się chorobą dotykającą ich rasę (człowiek/wymordowany/łowca).


ANGINA
✖ ✖
Zapalenie migdałków i błony śluzowej gardła objawiające się wysoką gorączką, bólami kostno-stawowymi, osłabieniem oraz zmianami miejscowymi na migdałkach – powodują one silny ból, zaczerwienienie, opuchnięcie (mogące doprowadzić do trudności w oddychaniu) oraz pojawianie się ropni. Wystąpić może również katar oraz ból głowy.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: zapalenie płuc, opon mózgowych, ucha środkowego czy też zatok przynosowych.
Sposób leczenia: antybiotyki.


GRYPA
✖ ✖
Wysoka gorączka, dreszcze, bóle mięśni i kostno-stawowe, ból głowy, gardła, suchy kaszel, brak apetytu, osłabienie. Czasem wystąpić może katar.
Typ: wirus.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: możliwość wystąpienia takich chorób jak zapalenie krtani, oskrzeli, płuc, astma oskrzelowa, zapalenie mięśnia sercowego i osierdzia, zapalenie mózgu lub opon mózgowych, zapalenie ucha środkowego, mięśni, spojówek, ostra niewydolność nerek.
Sposób leczenia: leki przeciwwirusowe, antybiotyki.


JĘCZMIEŃ
✖ ✖
Ropień występujący w okolicy oka. Występują: zaczerwienienie, swędzenie, łzawienie, bolesność i stan zapalny powiek; obrzęk powiek może ograniczyć pole widzenia. Spojówki mogą być zaczerwienione.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: zakażenie gronkowcami lub innymi drobnoustrojami chorobotwórczymi.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: brak.
Sposób leczenia: ropień może samoistnie pęknąć lub zaschnąć w ciągu tygodnia. Stosuje się ciepłe, suche kompresy lub maści na powieki, czasem krople do oczu z antybiotykiem. W najgorszym przypadku może być konieczna interwencja chirurga.


NIEŻYT ŻOŁĄDKA
✖ ✖
Stan zapalny układu pokarmowego (żołądka oraz jelita cienkiego) prowadzący do biegunki, wymiotów, bólu brzucha – zwany jest także grypą żołądkową/jelitową.
Typ: wirus, bakteria, pasożyt.
Sposób zachorowania: skażona woda, kontakt z osobą zakażoną, spożycie źle przygotowanego posiłku.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: odwodnienie.
Sposób leczenia: przyjmowanie płynów, środków przeciwwymiotnych oraz przeciwbiegunkowych. W ostrzejszych przypadkach można zastosować antybiotyki. Przechodzi zazwyczaj samoistnie.


PRZEMĘCZENIE
✖ ✖
Ogólne osłabienie, problemy ze skupieniem uwagi, omdlenia, bóle mięśni, stawów i głowy, osłabiona odporność na choroby.
Typ: choroba psychiczna.
Sposób zachorowania: brak snu, nadmierna aktywność psychiczna oraz fizyczna.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: częste infekcje, problemy psychiczne – objawy depresji, przewrażliwienie, ataki paniki itd.
Sposób leczenia: parę postów opisujących odpoczynek postaci. Żadnej pracy, tylko odpoczynek, relaks i sen. MG decyduje jak dużo.


RHINITIS
✖ ✖
Puchnięcie oczu, kichanie, „drapanie” w nosie i gardle, kaszel, „smarkanie”, ogólne osłabienie organizmu – w ekstremalnych przypadkach gorączka.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.
Możliwość zarażenia: wszystkie rasy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: brak.
Sposób leczenia: nie odkryto jeszcze sposobu walki z tą upierdliwą zarazą, więc trzeba ją po prostu przeczekać. Mija gdzieś tak po tygodniu.


SKAZA (!)
✖ ✖
Eden może i jest rajem, ale jednak też ma swój sekret, by napiętnować tych, którzy są zepsuci do szpiku kości. Jeśli taka istota przekroczy progi ogrodów Edenu, istnieje duża szansa, iż na odsłoniętym fragmencie jej ciała powstanie „skaza” na naskórku w kolorze węglowej czerni. W wyniku pobudzenia naskórka do produkcji barwnika skórnego, skaza będzie się poszerzała, pokrywając całe ciało i zmieniając jego kolor w czarny.
Typ: nieznany.
Sposób zachorowania: pobyt w Edenie.
Możliwość zarażenia: wszystkie rasy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: zmiana koloru skóry.
Sposób leczenia: dobre uczynki. Ewentualnie wycięcie naskórka w miejscu gdzie powstała skaza, zanim się nie rozprzestrzeni.


WSZAWICA
✖ ✖
Plaga małych owadów, których obecność powoduje swędzenie głowy i niekomfortowa świadomość posiadania lokatorów. Łatwo zarazić nią innych.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: zaniedbanie higieny.
Możliwość zarażenia: wszyscy.
Skutki nieleczenia: zarażanie wszystkich dookoła.
Sposób leczenia: mycie włosów i wyczesywanie gnid, zgolenie włosów, stosowanie preparatów z M-3, zastosowanie maści wszoprecz. Należy pamiętać o pozbyciu się ubrań/ręczników/pościeli, na które mogły przejść wszy.


BIAŁA ŚLEPOTA (!)
✖ ✖
Narastający ból głowy i pogarszanie się zdolności widzenia.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: zakażenie krwi.
Możliwość zarażenia: ludzie, anioły i łowcy.
Skutki nieleczenia: utrata wzroku na stałe.
Sposób leczenia: zażywanie politei.


DRĘTWOTA EDEŃSKA
✖ ✖
Ta choroba atakuje system nerwowy i powoduje otępienie. Pojawiają się problemy z koordynacją, kojarzeniem oraz pamięcią. Zmysły powoli przestają funkcjonować do kompletnego zaniku.
Typ: grzyb.
Sposób zachorowania: wdychanie zarodników grzyba.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: postać zmienia się w kompletnie autystyczną osobę.
Sposób leczenia: zażywanie risperidonum.


DYMAJĄCA OSPA
✖ ✖
Okres inkubacji wynosi 7 dni od kontaktu z zarażoną osobą. W pierwszym etapie choroby (tydzień) pojawia się wysoka gorączka, ból głowy i objawy ogólnego pogorszenia samopoczucia. W drugim etapie na narządach rozrodczych zarażonego pojawiają się bolące, wypełnione ropą pęcherze. Po upływie kolejnych dwóch tygodni, krosty te zaczynają pękać, a z ran, poza ropą, wydobywa się śmierdzący, zabarwiony na czarno, suchy dym. Dotykanie tych ran sprawia również niewyobrażalny ból, dlatego noszenie jakichkolwiek ubrań w tym stadium choroby wydaje się być niewykonalne. Możliwym jest także przerzut ropni na inne fragmenty ciała w wyniku ich kontaktu z ropą, dlatego należy bardzo uważać podczas zabiegów pielęgnacyjnych.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: droga weneryczna.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: bezpłodność, u mężczyzn – impotencja. Zakażenie ran może także doprowadzić do śmierci.
Sposób leczenia: stosowanie ścierwomaści.


EXPLOIT "TROJAN WHORE"
✖ ✖
Luki w pamięci (pojawiają się coraz częściej w miarę rozwijania się „choroby”), krótkotrwałe zawieszenia systemu. Zdobycie dobrze napisanego wirusa nie jest proste.
Typ: wirus elektroniczny.
Sposób zachorowania: wgranie wirusa do systemu.
Możliwość zarażenia: androidy.
Skutki nieleczenia: reset wszystkich danych (przez ludzi nazywany „amnezją”).
Sposób leczenia: należy udać się do kogoś, kto jest w stanie wywalić wirusa z systemu (hakerzy z S.SPEC nie mają z tym większego problemu).


KAMIENNE BRODAWKI
✖ ✖
Na skórze tworzą się ciemne punkty przypominające wągry, z czasem (około dwóch dni od zarażenia) czarne punkty lekko puchną i twardnieją, w dotyku przypominają ziarnka piasku. Skóra wokół czarnych punktów zaczyna puchnąć tworząc obręcz wokół stwardniałego zaskórniaka. W końcowym stadium zaskórniaki mają rozmiar paznokcia i wyglądem przypominają gładkie kamienie, po ich wyrwaniu w miejscu pozostają głębokie dziury. Od zarażenia do końcowego stadium mija od 7 do 10 dni. Dodatkowo kamienie rosnąc niszczą naczynia w skórze, które organizm bezskutecznie stara się naprawić co powoduje wzrost zużycia energii.
Typ:
Sposób zachorowania: kontakt z zarażonym, zainfekowane rany, brak higieny.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów (wymordowani z niskim poziomem Wirusa X).
Skutki nieleczenia: Nieodwracalne zgrubienie całego ciała, śmierć z wycieńczenia przez ciągłą regeneracja zniszczonej tkanki.
Sposób leczenia: Maść z Krawnika Jadalnego i Grzybków Purri.


MINORIS ADVERSARIUS
✖ ✖
Kaszel, katar, osłabienie organizmu, gorączka, zawroty głowy. Jak zwykła grypa, tyle, że bez najnowszych lekarstw wyleczenie jej jest trudniejsze, a choroba bardziej niebezpieczna.
Typ: wirus.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.  
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: ogólne osłabienie, w wyniku którego chory ma kłopoty ze wstaniem z łóżka. Jeśli przez miesiąc nie zostanie wyleczona następuje zgon.
Sposób leczenia: zażycie leków przeciwwirusowych z M-3.


NABYTA ŁAMLIWOŚĆ KOŚCI (!)
✖ ✖
Jak sama nazwa wskazuje, kości stają się słabsze, łatwiej je uszkodzić. Im dłużej choroba pozostaje nieleczona, w tym gorszym stanie jest organizm. Również zęby zaczynają wyglądać znacznie gorzej. Żółkną i pokrywają się mlecznymi plamami. Skóra wydaje się wtedy przesuszona i na niej także pojawiają się przebarwienia. Po tym chyba najłatwiej rozpoznać tę dolegliwość bez "uszkadzania się".
Typ: niedobory w ciele.
Sposób zachorowania: niedobór wapnia.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: choroba sama w sobie nie jest śmiertelna, ale zignorowanie objawów łatwo może do niej doprowadzić. Jeśli przez długi czas chory nie zainteresuje się leczeniem, może dojść do tego, że nawet lekki cios połamie mu żebra lub zwykłe przewrócenie zakończy się złamaniem nogi.
Sposób leczenia: przyjmowanie dużych ilości wapnia. Mogą być preparaty pozyskane z apteki w M-3. Warto jednak wspomnieć, że trzeba je przyjmować regularnie przez taki okres czasu, jaki choroba pozostawała bez leczenia.


SANFUNGUS
✖ ✖
Brak apetytu, nagły spadek wagi, osłabienie, ospałość, ciągle odczuwany chłód, osłabienie mięśni, długi sen, nadmierne wypadanie piór ze skrzydeł – niezdolność do lotu, kołatanie serca, nadmierna potliwość.
Typ: grzyb.
Sposób zachorowania: wdychanie zarodników grzyba.
Możliwość zarażenia: anioły.
Skutki nieleczenia: wyniszczenie organizmu, a w efekcie długiego nieleczenia – śmierć.
Sposób leczenia: zażywanie senobiotyku.


SYNDROM OBCEGO
✖ ✖
Na skutek wzmożonej kwasowości potu zaczyna swędzieć ciało. Z czasem zaczyna śmierdzieć, a w dodatku robią się odparzenia na skórze. Ból staje się nie do zniesienia.
Typ: choroba popromienna.
Sposób zachorowania: przebywanie w miejscach skażonych Wirusem X, nadmierna ekspozycja na promienie słoneczne (w miesiącach letnich).
Możliwość zarażenia: wymordowani, ludzie i łowcy.
Skutki nieleczenia: pojawia się coraz więcej odparzeń. Skóra odchodzi płatami, odkrywając krwawiące rany.
Sposób leczenia: zażywanie buspironi hydrochloridum.


SYNDROM THURMANA "MATOŁEK"
✖ ✖
Zaczyna się od problemów z koncentracją. Postać ma problemy z rzeczami, które do tej pory nie sprawiały jej trudności – np. z ocenieniem czy kula z pistoletu trafi w biegnącego mutanta. Z czasem zaczyna spadać IQ.
Typ: pasożyt.
Możliwość zarażenia: wszyscy z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: postać staje się debilem. Ślini się i nie potrafi przeczytać napisu „knajpa”. Zachowuje się jak kompletny matoł: lezie pod koła jadącej ciężarówki, a podczas strzelaniny stoi i śpiewa piosenki religijne. W końcu staje się warzywem.
Sposób leczenia: zażywanie sibutramini.


TASIEMIEC
✖ ✖
Pasożyt zagnieżdżający się w jelicie. Objawami posiadania lokatora są zaburzenia trawienne, osłabienie, chudnięcie, nudności oraz wymioty, bóle głowy i brak apetytu lub wilczy głód. Wystąpić może również biegunka lub zaparcia, a także anemia wywołana niedoborem witaminy B12.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: spożycie surowego lub źle przygotowanego mięsa zarażonego larwami.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: larwy mogą dostać się do krwi, a z nią do wątroby, mięśni, oczu, a nawet mózgu – wywołuje to wągrzycę, trudną do zdiagnozowania i leczenia.
Sposób leczenia: jednorazowe przyjęcie leku przeciwpasożytniczego. Po 3-6 tygodniach należy ponownie się przebadać i sprawdzić skuteczność leczenia. W przypadku niepowodzenia, należy powtórzyć leczenie.


ZESPÓŁ WIRUSOWEJ CHOROBY JĘZYKA
✖ ✖
W początkowej fazie zaczyna puchnąć język, na skutek czego postać mówi jakby miała pełne usta i dodatkowo nie czuje smaku. Po dwóch tygodniach nie może niczego włożyć do ust. Każdy kęs sprawia ogromny ból. Język jest obrzękły i sączy się z niego krew. Na skutek nieprzyjmowania pokarmu postać słabnie.
Typ: wirus.
Sposób zachorowania: picie skażonej wody.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: po mniej więcej miesiącu, nieleczona choroba sprawia, że język staje się miękki i galaretowaty. Ból jest tak silny, że promieniuje na całą głowę. Postać nie może się poruszać, bo rozsadza jej czaszkę. Środki przeciwbólowe nie działają. W skrajnych przypadkach umiera z głodu, gorączki i bólu.
Sposób leczenia: zażywanie benserazidum.


AMICUS PERFIDIS
✖ ✖ ✖
Przez mniej więcej tydzień jest prawie bezobjawowe. Kiedy grzyb się rozwinie można odczuć pieczenie i ostry ból pęcherza, w którym się zagnieździł. Następuje niewydolność układu wydalniczego, który nie jest w stanie usunąć toksyn z organizmu. Wynikiem czego jest dekoncentracja, silne zawroty głowy. Niemożność usunięcia nadmiaru płynów powoduje częste wymioty, nadmierną potliwość, biegunkę. Słowem – leje się ze wszystkich otworów ciała. Toksyny coraz bardziej uszkadzają organizm.
Typ: grzyb.
Sposób zachorowania: kontakt z grzybem wywołującym chorobę; choroba weneryczna – intymny kontakt z zarażonym.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: śmierć w wyniku zatrucia toksynami i wycieńczenia organizmu.
Sposób leczenia: podawanie verum intendit co drugi dzień przez tydzień.


ATER SANGUIS
✖ ✖ ✖
Krew staje się czarna i zaczynają się problemy z jej krzepnięciem. Na początku objawia się dłuższym czasem regeneracji ran i pojawianiem się blizn nawet od błahych skaleczeń. Później krwawienie staje się coraz obfitsze i bardziej wyczerpujące. Poważne rany przestają się goić, a z tych drobnych ranek krew cieknie nieprzerwanie wąską strużką. Powrót do zdrowia po bójkach i walkach trwa coraz dłużej, nawet siniaki znikają dopiero po tygodniach.
Typ: wirus.
Sposób zachorowania: powietrze skażone wirusem X.
Możliwość zarażenia: anioły.
Skutki nieleczenia: krew przestaje krzepnąć całkowicie, co skutkuje wykrwawieniem się na śmierć.
Sposób leczenia: zażycie ataiwy lub lustravit aquis.


DUAL HOSTEM
✖ ✖ ✖
Osłabienie całego ciała, zawroty głowy, częste, przedłużające się i bolesne wizyty w toalecie, dodatkowo anemia i kłopoty z oddychaniem. Pasożyt wędrując układem pokarmowym wpełza do trzustki i rozpoczyna proces gnieżdżenia się, czyli wyjada ją i wpycha tam swoje ciało. Kiedy już się tam zagnieździ, wystawia łepek na zewnątrz i pożera nasz obiad. Ale nie zjada wszystkiego, więc reszta niezupełnie strawiona – trzustka nie działa, więc trawienie jest upośledzone – wychodzi w stanie praktycznie nienaruszonym. Na dodatek pasożyt jest siedliskiem wirusów, które żerują na czerwonych krwinkach.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: uprawy M3.  
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: śmierć z wycieńczenia organizmu.
Sposób leczenia: wyciąg z trupa podawany codziennie przez dwa tygodnie lub zastosowanie pożeracza.


IKINA
✖ ✖ ✖
Najpierw pojawia się bordowa wysypka, obejmująca zasięgiem całe ciało; zaczynają się wtedy problemy z oddychaniem. Kolejnym etapem są narastające bóle głowy i gorączka. Na samym końcu jest powolna utrata wzroku i nagłe ataki padaczki.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: droga kropelkowa.  
Możliwość zarażenia: łowcy i ludzie.
Skutki nieleczenia: degeneracja nerwów, utrata wzroku, ataki padaczki. Ostatecznie śmierć.
Sposób leczenia: zażywanie ataiwy.


KRÓLICZY POPŁOCH
✖ ✖ ✖
Ofiara choroby staje się nadaktywna. Ten specyficzny wirus powoduje tyle, że serce przyśpiesza swoją akcje, bijąc coraz mocniej. Początkowo objawia się tylko energicznością w gestach i mowie, lecz w miarę rozwoju, po tygodniu uniemożliwi sen, zwyczajny odpoczynek, a nawet stanie w miejscu przez dłużej niż kilka sekund, zaś organizm będzie się męczył dużo szybciej niż u zdrowej osoby. W ciągu dwóch tygodni chory może już nie mieć sił dalej się ruszać, pomimo iż będzie pchany impulsami organizmu; jego żyły zaczną pękać przez wysokie ciśnienie, a serce może nie wytrzymać.
Typ: wirus.
Sposób zachorowania: skażone powietrze.
Możliwość zarażenia: ludzie i anioły.
Skutki nieleczenia: postępująca degradacja zdrowia, mogąca dotrzeć do wylewów krwi przez zbyt duże ciśnienie, zawały, a w rezultacie – śmierć.
Sposób leczenia: we wcześniejszych fazach wystarczą leki uspokajające, obniżające ciśnienie podawane przez tydzień. W późniejszych fazach muszą to być duże ilości pocałunku Morfeusza (przedawkowanie jest bardzo łatwe).


PARASCERE
✖ ✖ ✖
Pasożyt lokuje się w mózgu zarażonego i zaczyna tam się rozwijać, żerując na płatach, które odpowiadają za uczucie głodu, pragnienia oraz czucia. Zarażony przestaje odczuwać głód, pragnienie, a nawet czucie, przez co może umrzeć na każdą z tych przypadłości.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: picie skażonej wody.
Możliwość zarażenia: wymordowani i łowcy.
Skutki nieleczenia: uszkodzenia mózgu, śmierć.
Sposób leczenia: zażywanie królewskiego naparu.


PSYCHOZA KRWIOPATY
✖ ✖ ✖
Jest to w większym stopniu choroba umysłowa. Wraz z czasem, obiekt zacznie przejawiać chęci do rozlewu krwi i picia jej. Najpierw może mu starczyć samookaleczenie się i picie własnej, lecz z czasem będzie chciał jej więcej i więcej... I będzie zdolny do rzucenia się na innych, by widzieć krew, czuć ją i smakować.
Typ: choroba psychiczna.
Sposób zachorowania: ugryzienie bestii zarażonej wirusem X.
Możliwość zarażenia: ludzie, wymordowani i anioły.
Skutki nieleczenia: popadnięcie w psychozę i maniakalne chęci rozlewu krwi innych osób. Spijanie krwi innych, co swoją drogą może prowadzić do łapania kolejnych chorób. Osoba nieleczona długo i pozbawiona krwi może być tak zdesperowana, iż rozszarpie własne żyły i będzie pić krew z nich tak długo aż nie umrze.
Sposób leczenia: zażywanie pocałunku Morfeusza.


SYNDROM DRACULI (!)
✖ ✖ ✖
Skóra źle znosi światło słońca. Staje się sucha, popękana i mocno czerwona, wręcz piecze przy dotknięciu. Działa to jedynie przy kontakcie ze światłem słonecznym, niezależnie od tego czy są chmury czy nie. Dwa, trzy miesiące, a zaczyna przybierać brzydkiego, żółtobrązowego odcienia.
Typ: nieznany.
Sposób zachorowania: nieznany.
Możliwość zarażenia: ludzie, łowcy i wymordowani (bez sierści).
Skutki nieleczenia: zmiana koloru skóry to już znak, że postać przegięła z unikaniem leczenia. Teraz parzy ją nawet światło księżyca. Skóra odpada płatami, zaś z ran cieknie śmierdząca, ciemnobrązowa ropa albo krew.
Sposób leczenia: nie można wyleczyć całkowicie, ale napar z passiflory l. lub stosowanie ginko biloba łagodzi objawy.


WĄGRZYCA
✖ ✖ ✖
Skutek nieleczonego tasiemca, przez którego larwy dostały się do innych części ciała. Jej objawami są drgawki, podwyższone ciśnienie śródczaszkowe (wymioty, bóle głowy, zaburzenia widzenia), halucynacje, apatia, zaburzenia emocjonalne, amnezja, demencja.
Typ: pasożyt.
Sposób zachorowania: nieleczony tasiemiec.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: powikłania neurologiczne, uszkodzenie narządów, w najgorszym przypadku śmierć.
Sposób leczenia: leki przeciwpasożytnicze, chemioterapia, steroidy – zależnie od ulokowania larw i tego czy są martwe lub obumierające, czy wciąż żywe.


ŁUSKOWICA
✖ ✖ ✖ (!)
Po paru dniach ciało chorego zostaje porośnięte pancerzykiem przypominającym łuskę, zaczynają go męczyć bóle, nasilające się za każdym razem. Trzy dni, od kiedy bóle się zaczynają, są już tak silne, że niewielu potrafi je wytrzymać. Chory, blady jak ściana, odmawia jedzenia oraz picia i tylko leży zwijając się z cierpienia. Nie można go wtedy nawet zabić, bo pancerzyk obrasta całe ciało i z pewnością powstrzyma pocisk z pistoletu. Leczona, koło piątego dnia choroba zaczyna słabnąć, bóle się zmniejszają, wraca apetyt. Do tygodnia choroba mija lub zabija. Zdarza się, że chory po prostu padnie nagle, z rozerwanym od środka żołądkiem. Taki minus przejrzałej giaczanki. Pancerzyk jeszcze przez jakiś czas się utrzymuje, po czym odpada.
Typ: zatrucie.
Sposób zachorowania: przejrzała giaczanka.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: śmierć przez rozerwanie od środka.
Sposób leczenia: tygodniowa kuracja odtrutką na łuskowicę lub dwudniowe pice wyciągu z trupa.


PULICEM BRUNNEIS
✖ ✖ ✖ (!)
Choroba rozwija się bardzo agresywnie. Inkubacja zajmuje jej dwa dni. W przeciągu następnych pięciu od inkubacji, chory zaczyna tracić wszystkie zmysły z racji uszkodzenia nerwów. Pierwszy dzień: ogólne osłabienie organizmu, trudności w oddychaniu, utrata węchu. Drugi dzień: zarażony traci smak i apetyt, odczuwa silny ból mięśni. Trzeci dzień: utrata czucia w ciele, chory nie jest w stanie się poruszać. Czwarty dzień: utrata pozostałych zmysłów. Piąty dzień: mięśnie przestają funkcjonować. W tym serce.
Typ: bakteria.
Sposób zachorowania: ugryzienie pchły.
Możliwość zarażenia: wszyscy, z wyjątkiem androidów.
Skutki nieleczenia: śmierć.
Sposób leczenia: zażywanie astaceum przez trzy dni z rzędu.

_________________

Japoński | Włoski



.         We fight and die together as we head for the valley of death,
.         Destiny calls, we’ll n o t . s u r r e n d e r or fail.

.         As a unit we stand and united we fall,
.         As one fighting together.

Dziękuję, Skoczku!



Arthur
-----------
Ratlerek     Opętany

avatar

Liczba postów : 466
GODNOŚĆ : Arturo Claudio Adrich. Arthur.

Powrót do góry Go down

Re: Choroby, medykamenty i ich składniki.    Pisanie by Sponsored content



Sponsored content
-----------



Powrót do góry Go down


Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics