Ogłoszenia podręczne » KLIKNIJ WAĆPAN «
  • 27/09. Losowano choroby. Sprawdź czy Twoja postać jest wciąż zdrowa.
  • 25/09. Dyskusja na temat rangi rekruta w dziale S.SPEC. Wypowiedz się.
  • 24/09. Ogłoszenie dla MG. Zapoznaj się z nowym systemem wynagrodzeń. Przy okazji wrzucono prośbę w ukrytym dziale. Przeczytaj.
  • 21/09. Pojawiło się ogłoszenie od Apokalipsy. Zapoznaj się z wynikiem zakończenia eventu.
  • 19/09. Dodano dwie nowe rangi oraz zamieszczono wpis odnośnie próśb/propozycji zgłaszanych na cb/drogą prywatną. Przeczytaj.
  • 17/09. W ukrytym dziale MG pojawiły się dwa tematy do przedyskutowania. Zagłosuj i wypowiedz się.

Go down

Pisanie on 01.04.19 2:35  •  Schematy do tworzenia przedmiotów Empty Schematy do tworzenia przedmiotów
Poniżej znajduje się spis aktualnie opracowanych schematów, które mogą zostać wykorzystane przez postać posiadającą odpowiednie umiejętności. W wyznaczonych miejscach produkcji niezbędna jest interwencja MG, który określi z jakim efektem został zakończony dany etap. Dozwolone są pewne modyfikacje i "ulepszenia", ale wszystko w granicach rozsądku. Ostateczną decyzję zaś, co do owych zmian, podejmuje MG, po uprzedniej rozmowie z graczem.

| SPIS W PRZEBUDOWIE DO 10.09.19 |


SCHEMATY Z POZIOMU ŁATWEGO
Schematy, które są tak proste do zrealizowania, że wystarczy tylko pobieżna znajomość tematu i głowa na karku.

Nazwa: Robot pomocniczy "PORTER"
Typ: Urządzenie
Poziom: x x x

Jak sama nazwa wskazuje, Porter to tragarz, którego zadaniem jest przenoszenie ekwipunku. W zależności od konstrukcji, jego maksymalny udźwig jest bardzo różny. Rzadko jednak jest mniejszy niż 80 kilogramów. Robot, choć poskładany z różnych części (najczęściej zniszczonych już maszyn) bywa naprawdę użyteczny. Z pewnością jest wygodnym towarzyszem na długie wyprawy, gdy masz przed sobą kilkukilometrowy marsz i 100 kilogramów do zabrania ze sobą.

Etap: Części mechaniczne
Sposób: Zdobycie szkieletu, metalowych pudeł, do których będzie można schować transportowane rzeczy, sprawnych odnóży kroczących, na których będzie poruszała się maszyna oraz potrzebnych narzędzi to nie lada wyzwanie na Desperacji. Szczęścia można próbować na wszelkiego rodzaju złomowiskach, w opuszczonych fabrykach czy starych warsztatach mechanicznych, o ile te wcześniej nie zostały już okradzione.
Wymagania: -
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Etap: Części elektroniczne
Sposób: Okablowanie czy źródło zasilania, które może stanowić nawet akumulator samochodowy nie stanowi w tym przypadku aż takiego problemu jak zdobycie serca całej maszyny - zdalnie sterowanej elektronicznej zabawki dla dzieci. Po taką najlepiej wybrać się do M-3, gdzie za kilka tysięcy jenów można już kupić robota, który przyjdzie na wezwanie i nie obije dziesięciu ścian po drodze, a może nawet będzie potrafił coś powiedzieć.
Wymagania: -
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Etap: Składanie robota
Sposób: Zebranie całego mechanicznego szmelcu w jednym miejscu i złożeniu go w całość. Przykręcenie tego co się da i przylutowanie tego, czego się skręcić nie dało. Ten robot nie ma ładnie wyglądać. Ma działać. Wisienką na torcie jest wyciągnięcie procesora z elektronicznej zabawki i podłączenie go do nowego dzieła.
Wymagania: pracownia, wcześniejsze zebranie części, odpowiednie umiejętności
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Dostępność: schemat dostępny dla wszystkich


Nazwa: Mini-generator solarny
Typ: Urządzenie
Poziom: x x x

Mały układ do ładowania akumulatorków AA i AAA dla latarek, który pozwoli też zasilić radio, a także naładować telefon komórkowy i zasilić nim dowolne domowe urządzenie elektryczne o niewielkiej mocy. Urządzenie jest brzydkie, ale działa i przy odrobinie szczęścia nie spali nam kartonu, w którym mieszkamy.

Etap: Zdobycie części
Sposób: Cały zestaw składa się z baterii słonecznej, akumulatora i regulatora ładowania. Znalezienie tych komponentów, w dodatku w pełni sprawnych, wcale nie jest takie proste mimo, że można je wyszarpać kolejno z lamp ogrodniczych, samochodów i elektroniki użytkowej. Dobrą wiadomość może stanowić również fakt, że wszystkie z nich można spotkać w jednym miejscu - w przyczepach kempingowych i na łodziach.
Wymagania: -
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Etap: Połączenie układu
Sposób: Nie ma tu większej filozofii - wystarczy podłączyć do regulatora pozostałe rzeczy.
Wymagania: instrukcja, śrubokręt, miejsce do pracy
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Dostępność: schemat dostępny dla wszystkich


Nazwa: Nóż samoróbka
Typ: Broń
Poziom: x x x

Brakuje ci noża? Masz na zbyciu w miarę proste kawałki niepotrzebnego metalu? I jeszcze parę innych rzeczy? Czemu nie zrobisz go sobie sam? To całkiem proste mimo, że nóż nie będzie tak dobry jak zrobiony w profesjonalnej kuźni, to powinien spełnić swoje zadanie. Nóż taki zazwyczaj szybko rdzewieje.

Etap: Przygotowanie stanowiska do pracy
Sposób: Należy zaopatrzyć się w stabilny kawał żelaza, który posłuży nam za kowadło, młotek i parę skórzanych rękawic. Wybrany kawałek metalu, który stanie się przyszłym nożem można znaleźć gdziekolwiek - na wysypiskach i złomowiskach, a nawet na dawnym polu namiotowym, bo wystarczy do tego płaski śledź od namiotu.
Wymagania: -
Interwencja MG: niewymagana

Etap: Przekuwanie kawałka blachy w nóż
Sposób: Wybrany kawałek metalu kładziemy na nasze "kowadło" i zaczynamy pracę młotkiem. Celem tego etapu będzie pozbędzie się wszelakich nierówności materiału i nadanie mu wstępnego kształtu. Po obróbce młotkiem przychodzi czas na szlifowanie. W warunkach polowych nie będziemy mieli zbyt wielkiego wyboru. Wtedy nada się wszystko - miękka skała, piach z pustyni, cokolwiek. Kiedy już oszlifowaliśmy, bierzemy kawałek sznurka, ewentualnie taśmy i ściśle oplatamy część metalu którą zostawiliśmy na rękojeść.
Wymagania: wcześniejsze zebranie części, siła fizyczna
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Dostępność: schemat dostępny dla wszystkich


Nazwa: Tajfun
Typ: Chemia
Poziom: x x x

Oleista, bezbarwna ciecz o lekko słodkim zapachu. Zwykle spotykana i sprzedawana od razu w inhalatorach (mieszczących pięć dawek) lub, w wersji dla ubogich, nasączonych nią materiałowych tamponach (jedna dawka). Powstaje z odpowiednio spreparowanego olejku czerwiennika. Po wprowadzeniu Tajfunu do swojego układu oddechowego, użytkownik staje się silnie pobudzony (poziom manii). Ból jest przytłumiony, reakcje fizyczne są szybsze, niż normalnie. Minusem jest zwiększona trudność z koncentracją i zebraniem myśli, oraz większa skłonność do lekkomyślnych decyzji.

Etap: Ekstrakcja
Sposób: Cały proces należy rozpocząć od rozgrzania rozpuszczalnika (benzyny) do uzyskania oparów, które następnie łączone są z olejkiem czerwiennika, dla oczyszczenia go z niepotrzebnych substancji. Drzewko czerwiennika najłatwiej spotkać w Edenie i w niebędącymi terenami pustynnymi częściach Desperacji. Pobranie olejku nie wymaga większych umiejętności.
Wymagania: praktyczne umiejętności chemiczne, odzież ochronna (w przypadku jej braku możliwość zatrucia się oparami), odpowiednie wyposażenie miejsca pracy.
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Etap: Destylacja
Sposób: Uzyskaną wcześniej substancję należy przedestylować, by rozdzielić oczyszczony olejek i resztki benzyny, a kolejna destylacja ma na celu wyłącznie zwiększenie mocy i gęstości. Tak uzyskany Tajfun przechowywany jest w buteleczkach, gotowy do spożycia.
Wymagania: praktyczne umiejętności chemiczne, odpowiednie wyposażenie miejsca pracy.
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG (możliwość popękania któregoś z naczyń pod wpływem temperatury, grożąca stratą Tajfunu i nieumyślnym nawdychaniem się go, gdzie efekt analogiczny jest do przyjęcia standardowej dawki)

Dostępność: schemat dostępny dla pozamiejskich chemików


Nazwa: Zapominajka
Typ: Chemia
Poziom: x x x

Produkowane przez Łowców kapsułki wywołujące tymczasową amnezję. Po połknięciu trucizna zaczną działać w ciągu paru minut. Początkowo sprawią, że użytkownik będzie otępiały, a po chwili zacznie tracić pamięć. W ciągu 10 minut straci całą pamięć, która zacznie wracać po czasie 7-14 dni (zależnie od użytkownika i jego odporności na używki).

Etap: Zdobycie składników do Risperidonum (lek na drętwotę edeńską)
Sposób: Upolowanie wielkiej ropuchy w celu pozyskania jej języka, upolowanie ryjowca w celu pozyskania jego soków trawiennych oraz zdobycie pięciu owoców giaczanki. Wszystkie składniki najłatwiej znaleźć w okolicach terenów podmokłych Edenu oraz plaż Desperacji.
Wymagania: -
Interwencja MG: wymagane wydarzenie poprowadzone przez MG

Etap: Przygotowanie marynaty
Sposób: Po zdobyciu wszystkich składników, język wielkiej ropuchy musi zostać zamarynowany w spirytusie i occie. Po dwóch dniach marynata (bez języka) musi zostać zmieszana z pozostałymi składnikami. Owoce giaczanki muszą zostać wysuszone i starte na jak najdrobniejsze kawałki. Mieszankę należy pozostawić w chłodnym miejscu na noc, aby owoce giaczanki mogły nasiąknąć całą substancję.
Wymagania: gotowanie
Interwencja MG: niewymagana

Etap: Umieszczanie w kapsułkach
Sposób: Otrzymane drobinki należy umieścić w pustych kapsułkach, które zdobyć można w miejskich aptekach bądź wytworzyć samemu z roztworu żelatyny.
Wymagania: farmaceutyka
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Dostępność: schemat dostępny tylko dla Łowców.


SCHEMATY Z POZIOMU ŚREDNIEGO
Schematy, przy których trzeba trochę ruszyć mózgownicą, nawet mając odpowiednie umiejętności.

Nazwa: Sztuczny palec "BURGLAR"
Typ: Proteza
Poziom: x x x

Proteza palca, która po przyczepieniu powinna działać tak jak naturalny. Jedyne co ją różni od normalnego to to, że posiada w sobie wysuwany wytrych.

Etap: Wykonanie protezy
Sposób: Obudowę protezy, wykonaną z metalu lub tworzywa sztucznego można nabyć u handlarzy, wykonać samemu, bądź wymontować ze wszelkiej maści humanoidalnych androidów.
Wymagania: umiejętność cybernetyki, pracownia i narzędzia
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Etap: Dodanie wytrycha (bądź innego dodatku w przypadku modyfikacji)
Sposób: Wbudowanie w protezę standardowego wytrycha, używanego przez włamywaczy i złodziei.
Wymagania: umiejętność cybernetyki, pracownia i narzędzia
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Etap: Zamontowanie protezy
Sposób: Po złożeniu wszystkich części w gotową całość, pozostaje już tylko podłączyć odpowiednie przewody i elementy elektroniczne, które będą zastępowały nerwy potrzebne w kontrolowaniu palca.
Wymagania: umiejętność medycyny, sterylne narzędzia i pracownia
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Dostępność: schemat dostępny dla osób posiadających odpowiednie umiejętności


Nazwa: Sztuczne oko "VISION"
Typ: Proteza
Poziom: x x x

Oko to ma zastępować biologiczny odpowiednik, które użytkownik stracił w wypadku lub dowolnej innej sytuacji. Powinno wyglądać normalnie i tak samo funkcjonować.

Etap: Wykonanie protezy
Sposób: Obudowę protezy, wykonaną ze szkła lub tworzywa sztucznego można nabyć u handlarzy, wykonać samemu, bądź wymontować ze wszelkiej maści androidów zbudowanych na ludzkim szkielecie.
Wymagania: umiejętność cybernetyki, pracownia i narzędzia
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Etap: Układ scalony protezy
Sposób: Wszystko to, co sprawi, że ta proteza, poza pełnieniem funkcji estetycznej zacznie być użyteczna. Zarówno przewody, miniaturowa wersja kamery, która będzie w stanie odbierać obraz oraz przekazywać go do układu sterującego jak i sam układ scalony powinny być w stanie idealnym. Zdobycie tych części wcale nie jest takie proste, a najodpowiedniejszym do tego miejscem będą specjalistyczne sklepy z elektroniką w M3.
Wymagania: umiejętność cybernetyki, pracownia i narzędzia
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Etap: Zamontowanie protezy
Sposób: Po złożeniu wszystkich części w gotową całość i zamknięciu jej w szklanej lub plastikowej bańce imitującej oko, pozostaje już tylko podłączyć odpowiednie przewody i elementy elektroniczne, które będą zastępowały nerwy potrzebne w kontrolowaniu oka oraz skalibrować ustawienia obrazu przekazywanego do mózgu posiadacza.
Wymagania: umiejętność medycyny, sterylne narzędzia i pracownia
Interwencja MG: wątek wymaga oceny efektu końcowego przez MG

Dostępność: schemat dostępny dla osób posiadających odpowiednie umiejętności


Nazwa: Survival Bike "DIRT"
Typ: Pojazd
Poziom: :heavy_multiplication_x: :heavy_multiplication_x: :heavy_multiplication_x:

Ulepszona wersja naszego jednośladowca pozwalająca na ostrzeliwanie przeciwnika w trakcie jazdy, przewożenie większej ilości ładunków i zapewniająca lepszą jazdę po terenach Desperacji. Są one bardziej wytrzymałe i jest większe bezpieczeństwo jazdy przez ulepszenie części oraz są stabilniejsze dzięki czemu łatwiej je prowadzić.
Produkcja nie jest aż tak skomplikowana w teorii, natomiast w praktyce bywa różnie. Najogólniej biorąc, należy wymienić wszystkie niesprawne elementy pojazdu, by mógł nam służyć z powodzeniem. Zaczynamy od modyfikacji silnika - cylindrów, sprzęgła, tłoków. Potem dochodzimy do naprawy całej konstrukcji - jeśli są zepsute to wymieniamy ramę, skrzynię biegów, nadwozie, osie, koła, zbiornik paliwa. Na działający pojazd montujemy broń i przerabiamy spust tak, by możliwe było strzelanie, nie odrywając rąk od kierownicy. Oczywiście mamy wtedy mniej ruchomą lufę, ale za to nie stracimy kontroli nad pojazdem w trakcie dzikiego pościgu za przeciwnikiem.

SKŁADNIK PROSTY: części do maszyny – cylinder, sprzęgło, tłok itp. czyli części do silnika
- Miejsce występowania: wysypiska śmieci, warsztaty samochodowe
- Opis: nie ma to tu dużo mówić, przy pomocy tych części ulepszamy silnik naszej maszyny i wymieniamy te, które tego wymagają
- Poziom trudności: łatwy dla M3, Desperacja - średni

SKŁADNIK PROSTY: części do maszyny – rama, zbiornik paliwa, skrzynia biegów, nadwozie
- Miejsce występowania: wysypiska śmieci, warsztaty samochodowe
- Opis: przy pomocy tych części ulepszamy lub wymieniamy stare, które służyły za amortyzację maszyny, jej działanie, prędkość
- Poziom trudności: łatwy dla M3, Desperacja - średni

SKŁADNIK PROSTY: broń do zamontowania
- Miejsce występowania: w M-3 może być ograniczony dostęp, natomiast na terenach Desperacji wystarczy ograbić pierwszego lepszego bandytę
- Opis: zależnie od tego co chcemy mieć zamontowane, czy to karabin, strzelba czy nawet harpun
- Poziom trudności: średni

SKŁADNIK PROSTY: wrak motocykla lub sprawny model
- Miejsce występowania: w M3 łatwiej znaleźć działający model, natomiast w Desperacji wiele sprawnych nie napotkamy i musimy zadowolić się szkieletem pojazdu
- Opis: motocykl, który przerobimy lub wrak, na podstawie którego zmontujemy nowy
- Poziom trudności: łatwy (motor w M3 lub wrak w Desperacji), średni (sprawny motor w Desperacji)

WYMAGANIA: warsztat; mechanika/inżynieria – do produkcji.
ZASTOSOWANIE: umilanie jazdy do kościółka w niedziele na msze i przedostawanie się po Desperacji.
ETAPY WYMAGAJĄCE INTERWENCJI MG: modyfikacje silnika i ogólnej konstrukcji + montaż broni.


SCHEMATY Z POZIOMU TRUDNEGO
Nie dość, że trzeba posiadać wymagane umiejętności na wysokim poziomie i mieć głowę na karku to przy realizowaniu schematów trzeba dużej dozy skupienia i uwagi.

Nazwa: Fałszywa przepustka
Typ: Urządzenie
Poziom: :heavy_multiplication_x: :heavy_multiplication_x: :heavy_multiplication_x:

Dla mieszkańca miasta przepustka nie jest niczym wyjątkowym, ale dla osoby, która nielegalnie się do niego przedostała jest to przedmiot na wagę złota. Pozwala na w miarę bezpieczne poruszanie się po terenie S.SPEC i uniknięcie schwytania w wypadku niespodziewanego natknięcia się na patrol. W odróżnieniu od zwykłej przepustki nie zawiera ona lokalizatora S.SPEC, więc po bardziej wnikliwym sprawdzeniu w bazie, można wychwycić związane z nią nieprawidłowości. Jednak bądźmy szczerzy, kto zdoła dojrzeć jedną nieprawidłową przepustkę pośród milionów innych?

Nie bez powodu takie cacko do tanich nie należy. Po zebraniu wszystkich składników, specjalista w dziedzinie informatyki musi przysiąść na kilka godzin w swojej pracowni i skupić się na dokładnym wykonaniu zadania. Najpierw musi wyłączyć przepustkę i po odkręceniu jednej ze ścianek, ostrożnie wyjąć lokalizator. Później podpiąć zegarek do komputera i przeprogramować urządzenie wedle potrzeb. Gdy zmiany w smartwatchu zostaną już dokonane, należy włamać się do bazy danych M-3 i wrzucić do niej fałszywą tożsamość z przepustki.

SKŁADNIK PROSTY: narzędzia, skrzynka z narzędziami, "mały mechanik"
- Miejsce występowania: każdy warsztat mechanika, sklepy dla majsterkowiczów, fabryki
- Opis: śrubokręty, pęseta, szkło powiększające, lutownica itp.
- Poziom trudności: łatwy

SKŁADNIK PROSTY: identyfikator M-3
- Miejsce występowania: ręka obywatela M-3 bądź specjalny punkt zajmujący się przepustkami
- Opis: urządzenie podobne do smartwatcha. Otrzymuje je każdy obywatel zaraz po urodzeniu. Oprócz cyfrowo zakodowanych danych osobowych, zawierają również lokalizator, dzięki któremu S.SPEC zawsze wie gdzie szukać danej osoby. Oczywiście, namierzanie działa jedynie na terenie Miasta.
- Poziom trudności: łatwy

SKŁADNIK PROSTY: komputer z dostępem do "internetu" w M-3
- Miejsce występowania: domy w M-3, sklepy z elektroniką, urzędy, biblioteki
- Opis: komputer, jak komputer. Jaki jest, każdy widzi. Oczywiście, lepiej jest tu mieć bardziej zaawansowany model niż pudło, które włącza się 20 minut.
- Poziom trudności: łatwy

WYMAGANIA: spokojna pracownia z dużym stołem i dobrym oświetleniem; umiejętności: informatyka oraz znajomość w dziedzinie elektroniki. Możliwa jest współpraca kilku osób, w przypadku braku którejś z umiejętności.
ZASTOSOWANIE: "pół-legalne" przebywanie na terenie M-3 i korzystanie z dobrodziejstw tego miejsca zarezerwowanych jedynie dla obywateli.
ETAPY WYMAGAJĄCE INTERWENCJI MG: wyjęcie lokalizatora S.SPEC bez uszkodzenia przepustki; przeprogramowanie urządzenia; włamanie się  do bazy danych M-3.


Nazwa: IRS-BETA
Typ: Chemia
Poziom: :heavy_multiplication_x: :heavy_multiplication_x: :heavy_multiplication_x:

IRS-BETA to substancja przyspieszająca gojenie się ran i ogólny powrót do zdrowia po urazach typu mechanicznego, nie chroni natomiast przed chorobami. Jak głosi nazwa, znajduje się on obecnie w fazie testów, ciężko uzyskać jego stabilność. Podawany w postaci zastrzyku domięśniowego lub dokrewnego w okolicach rany. Odbudowa zniszczonych tkanek następuje bardzo szybko, toteż należy upewnić się, że wewnątrz rany nie utknęło żadne ciało obce.

Aby otrzymać IRS-BETA należy, przy obecności czynnika stabilizującego, zsyntetyzować krew regeneracyjną z krwią docelową, najlepiej konkretnego pacjenta, lecz jeśli nie ma takiego w okolicy, wystarczy członek jego rasy. Otrzymaną surowicę należy połączyć z inhibitorem, który zapobiegnie zakrzepnięciu środka przed aplikacją.

SKŁADNIK PROSTY: inhibitor krzepliwości
- Miejsce występowania: M-3
- Opis: substancja uniemożliwiające surowicy skrzepnięcie w pojemniku. Jako, że mają większą odeń gęstość, łatwo je oddzielić przy wstrzykiwaniu
- Poziom: średni

SKŁADNIK ZŁOŻONY: surowica regeneracyjna
Krew ze zdolnością regeneracji
- Miejsce występowania: prawdopodobnie Desperacja
- Opis: życiodajna ciecz należąca do łowcy, anioła lub wymordowanego o zdolności szybkiej regeneracji ciała
- Poziom: trudny, ze względu na rzadkie występowanie tej cechy
Krew docelowa
- Miejsce występowania: zależy od dawcy
- Opis: krew należąca do osobnika tej samej rasy, co cel leczenia
- Poziom: łatwy
Substancja stabilizująca
- Miejsce występowania: M-3
- Opis: substancja ułatwiająca mieszanie się krwi różnych typów
- Poziom: średni
Wymagania: dobrze wyposażone laboratorium
Poziom: trudny

WYMAGANIA:  dobrze wyposażone laboratorium, kilka godzin pracy, umiejętność farmacji lub chemii.
ZASTOSOWANIE: szybkie leczenie ran w warunkach bojowych i ratowanie pacjentów w stanie terminalnym.
ETAPY WYMAGAJĄCE INTERWENCJI MG: synteza surowicy, a później łączenie jej z inhibitorem.

                                         
Lazarus
Dezerter
Lazarus
Dezerter
 
 
 

GODNOŚĆ :
Boris Nikołajewicz Azarow; Lazarus bądź po prostu — Łajza


Powrót do góry Go down


 
Nie możesz odpowiadać w tematach