Strona 1 z 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Go down


Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Arcanine on 16.06.18 1:25

Nie chcę, by Virus bazował na czterdziestu mechanikach. Ma być prosty. Jednocześnie nie powinien przypominać SL-a z elementami fantasy „w tle” — a obecnie do tego zmierza. Jeżeli wam to nie przeszkadza — luz. Nie wychodzę tu z żadnym pomysłem, którego będę próbował bronić po kres moich dni. Badam teren. Ankietuję. Na przestrzeni ostatnich kilku dni zebrałem parę propozycji; niedoszlifowanych, może nawet niepasujących. Albo w drugą stronę: dobrych, tylko trzeba się za to wziąć.

1. Czy chcesz więcej MG?
Innymi słowy: czy brakuje ci losowych wydarzeń, momentów, w których MG wbija w trakcie twojego wątku i wywraca wszystko do góry dnem?

2. Jaki masz stosunek do rozdziałów?
Opcja, którą pewnie wielu z was kojarzy z innych forów. Rozdziały stanowią ogólną otoczkę, wokół której rozgrywają się pomniejsze wydarzenia. Myślałem o tym, by „narzucać” pewne standardy i dodawać do nich kilka czy kilkanaście mniejszych wydarzeń, które trzeba doprowadzić do końca, aby rozdział zamknąć. Po każdym takim akcie pojawiałaby się obszerniejsza notka w kronice/innym miejscu; sprawozdanie z całości.

Coś na zasadzie:

Rozdział #1 — załamanie pogody;
— Wydarzenie #1: Eden, zniszczenie północnej części miasteczka; ulewy, silne wiatry i gwałtowne, pojedyncze wstrząsy zawaliły część drewnianych domostw w Edenie. Należy je odbudować.
#1: Zdobądź materiały do odbudowy chat (wyrąb drewna).
#2: Zbierz przedmioty pierwszej potrzeby, aby oddać je poszkodowanym.
#3: …
I tak dalej, i tak dalej.
Gdzie znajdowałby się temat, w którym wrzucano by linki z rozegranymi fabułami. I po odhaczeniu każdego z punktów, wydarzenie jest zamknięte (rozdział nie).

3. Punkty.
*deep breath* Nigdy nie byłem pewien w tej kwestii, ale jak proponować, to proponować. Jakaś część mnie uważa, że potrzebujemy punktów, bo to coś, za czym człowiek goni. Lubimy rywalizację, lubimy posiadać, lubimy być lepsi i bardziej wytrenowani od innych. To nakręca, a odpowiednio zmotywowani robimy po prostu więcej, rzetelniej i z lepszymi chęciami.

Standardowo: można przemyśleć motyw punktów doświadczenia (lub czegoś innego), które z czasem byłyby wymieniane na technologię, bestie, artefakty, moce, umiejętności itp. Gdyby wprowadzić motyw z rozdziałami, byłoby to łatwiejsze (i szybsze, bo to wciąż wątki bez MG, ale można za nie przyznawać punkty). Myślałem nawet o tym, by zrezygnować z zasady: „misja = nagroda” i wprowadzić: „misja = punkty”, a potem niech człowiek sam to sobie ogarnia. Może dzięki temu więcej działoby się na fabule, bo ludzie skupiliby się na wyżej wspomnianych „zleceniach”, a nie tylko na tym, aby dorwać swojego kromstaka. MG mieliby mniej roboty, może zaczęliby organizować ogólne eventy lub wpadać na fabułę, a nie — jak dotychczas — stale czuwać nad misjami (których liczba nie maleje).

To by też trochę pokazało, jak wielu z nas faktycznie działa na fabule (i zapracowuje na całość poprzez zaangażowanie), a jak wielu odklepie misję z poziomu trudnego, no i jest nafeedowany (ale ogółem olewa ciepłym moczem całą resztę).

4. Spis neutralnych wydarzeń, rzut kostką.
Z tego co się orientuję, przy każdym z numerków można dorzucić tekst. Pomyślałem więc o motywie, w którym — jeżeli ktoś się wybitnie nudzi — rzuca sobie kostką „Eden” i losowo wybiera scenę do odegrania. Wypadnie mu jakieś: „zbierz owoce i rozdaj biednemu wymordowanemu” lub „natrafiasz na niedźwiedzia babilońskiego. Co robisz?”. To samo z Desperacją i M3 — „napotyka cię ulewa”, „tracisz orientację w terenie”, „łapie cię za łokieć rabuś, w ręce trzyma nóż”, i tak dalej, i tak dalej.

5.
W całym tym cyrku wychodzę też do MG. Co was najbardziej denerwuje i demotywuje do działania? Dlaczego tak rzadko wbijacie z losowymi wydarzeniami? Skąd niechęć do brania misji?




— Naprawdę jesteś niemiły — odparła — wiesz o tym? Masz problem z kobietami?
— Z mężczyznami, kobietami, psami. Nikogo nie faworyzuję — wyjaśnił. —
Wszyscy mnie wkurwiają.
avatar





Arcanine
Wilczur     Poziom E

Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Nathair on 16.06.18 8:47
W sumie wszystko mi się podoba, zwłaszcza pomysł z rozdziałami, ale nie punkty. Po postu nie. Wydaje mi się to dość słabym pomysłem, albo to moja awersja :/




Even if I just imagine, darkness falls in time
These aligned streets are so deep
I forgot how I even got here in the first place


avatar





Nathair
Anioł Stróż
GODNOŚĆ :
Nathair Colin Heather, pierwszy tego imienia, zrodzony z burzy, król Edenu i Desperacji.


Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Yū ✿ on 16.06.18 9:25
1,5: Kostki narzucają sporo pracy MG i zajmują czas 'wolny', który mogliby przeznaczyć na losowe, kreatywne wydarzenia, także eventy na skalę całego forum. Jednocześnie kostki blokują graczy przed pisaniem większej ilości fabuł, dlatego na chwilę obecną aż żal wbić komuś, kto po roku uwolnił się od wylosowanego wydarzenia. Nie mówię, że kostki są całkowicie złe (chociaż nigdy mi się nie podobały), ale uważam, że potrzebują renowacji by pogodzić ich działanie z przyjemnością pisania dla graczy.

3,4: Jestem na nie za punktami. Pamiętam, że było to już proponowane kilka razy i zawsze spotykało się z ostrą krytyką i niechęcią. Każdy ma własne tempo pisania fabuł i chociaż przy misjach/wydarzeniach zazwyczaj każdy stara się pisać krócej i systematycznie, to nawalanie misji w dwa dni z MG byłoby w tym momencie jeszcze bardziej wykorzystywane. (Pisałam już o niektórych motywach, które tu wspomniałeś w swoim temacie z propozycjami)

Dla osób udzielających się w grupach mamy już system wewnętrznych pochwał, które po zebraniu pewnej ilości zamieniają się na pochwały forumowe, a te na możliwość odebrania nagród. Jeżeli coś mogłaby zaproponować, to byłoby to obniżenie progu ich przyznawania (pochwał) i zwiększenie różnorodności nagród. Obecnie są tam umiejki/moce, ale gdyby tak dać mniejszy próg, nie pięć a trzy za bestie z poziomu łatwego? etc. Wtedy nie tylko gracze z organizacji mogliby się więcej starać.

2. Spoko. Ale jeżeli nie będzie wolnych MG, to takie wydarzenia umrą. Przykłady tego już mieliśmy, kiedy zaczynała się jakaś akcja, mobilizowano mg (konfy na gg), ale po pierwszych dwóch ingerencjach wszystko ginęło w otchłani zapomnienia. Niech rozdziały pojawią się w miejsce kostek.



THERE WILL BE A RECKONING.
WE ARE VILIGANT AGAINST THE WATCHERS.
WE ARE CAPABLE. WE ARE UNSTOPPABLE.
WE ARE AT WAR.
avatar





Yū ✿
Przywódczyni
GODNOŚĆ :
Yū Kami


Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Arcanine on 16.06.18 10:16
Pamiętajmy, że kostki zostały wprowadzone tylko dlatego, że gracze nie potrafili zrozumieć idei danych lokacji. Koniec końców połowa wymordowanych chodziła bezkarnie po M3. Wojsku nie chciało się ich łapać. MG jak są leniwi, tak wtedy też byli i nie wbijali nikomu „tylko po to, by go udupić za łamanie realiów”. To trochę psuje klimat. A słowa nie pomagały, bo mówiłem do zdarcia gardła. Więc jeśli poprawić kostki: to jak? Jeżeli je zdjąć, to czym zastąpić? Akurat w tym temacie nie uwierzę, by gracze nagle pokiwali zgodnie głowami i już nie przełazili na chybił-trafił gdzie tylko im się podoba.

I właśnie mam też trochę wrażenie, że tych pochwał wszędzie jest dość dużo. To znaczy: teraz fala się skończyła, ale był czas, gdzie non stop ktoś jakąś dostawał, a potem chodził obwieszony jak choinka przez różne artefakty. Ja na Growie w zasadzie nie mam czego chcieć. W ciągu ostatnich pięciu lat rozgrywki tak go nafeedowałem, że skończyły mi się pomysły. Poza tym też nie ukrywam, że ciężko jakoś... nie wiem, MOBILIZOWAĆ? Niekoniecznie do działań fabularnych; ogółem. Jeżeli chciałbym zrobić konkurs, to co dać w nagrodę? Kolejny raz coś ze spisu? Setny raz oklaski, art i bestię z poziomu średniego? Doszło do tego, że kilka razy już mi kręcono nosem, bo: meh, ale po co mi to? Dlatego w sumie zacząłem obracać problem z różnej strony i szukałem też czegoś, co byłoby nie do zdobycia w stu procentach; albo coś, co można rozdrobnić na kilka etapów/wydarzeń/zleceń/konkursów, a nie - jak dotychczas - na jedno (wygrywasz konkurs - masz nagrodę. Przechodzisz misję - masz nagrodę. Wydarzenie - to samo). Inne propozycje?

Edit: i propozycja z punktu 4 jest chyba świeża. Nie przypominam sobie, by ktokolwiek to proponował.


— Naprawdę jesteś niemiły — odparła — wiesz o tym? Masz problem z kobietami?
— Z mężczyznami, kobietami, psami. Nikogo nie faworyzuję — wyjaśnił. —
Wszyscy mnie wkurwiają.
avatar





Arcanine
Wilczur     Poziom E

Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Yū ✿ on 16.06.18 10:37
Nie wiem, możesz to uznać za lenistwo, ale ja wolę nie wbijać ludziom to wątku widząc, ile misji i wydarzeń zazwyczaj czeka, aż ktoś je zgarnie. Do tego jest masa prywatnych próśb, by się czymś zająć od graczy, którzy boją się, że MG zniknie im w połowie prowadzenia. Chce szanować swój czas i nie pisać wyłącznie jako MG, dlatego zanim jakikolwiek ambitny plan eventu wejdzie mi do głowy wolę sprawdzić zapisy i przekształcić go na jego mini-wersję dla oczekujących.

Marzę o usunięciu kostek, ale jednocześnie rozumiem twój punkt, dlatego też rzuciłam wtedy ten cały temat z propozycjami mający usprawnić działania tego systemu, jak i tradycyjne misje/wydarzenia. Dlatego raczej bym się tylko powtarzała mówiąc, o poprawkach. Nie wierzę, że zdarzy się taki cud, by kostki faktycznie wylądowały w niebycie, dlatego gdyby szukać dalszych usprawnień, em...
- Pozostawienie tematu z przejściami, gracz musiałby pisać że przechodzi - łatwiej byłoby prześledzić kto i kiedy to robi.
- Zastąpić kostki wspomnianymi przez Ciebie rozdziałami, narzuconym ogólnoforumowym wydarzeniem (albo systematycznie, dla różnych działów M-3/Despy/Eden)
- Usunąć misje. Szalone, nie? Ale gdyby zamiast tego, w bezpiecznym dziale pobocznych ludzie pisali łącząc fabułę, wykonywanie zadań dla swojej grupy z możliwością zysku i straty, a jednocześnie aktywnie używali klimatu odpowiedniego działu do swojego pisania? Gdyby na przykład odbywał się klimatyczny rozdział z wydarzeniami na Despie, wydarzenia byłyby prowadzone (tylko?) przede wszystkim tam?

Ale szczerze mówiąc nie wiem, na prawdę nie wiem. Każde rozwinięcie ma swoje wady i zalety, które dostrzegam, ale liczę, że może ktoś podsunięty pomysł rozwinie, urozmaici o swoje pomysły. Ważne, by dyskusja się aktywnie kręciła. Z rozmów zazwyczaj da się coś ostatecznie wyciągnąć.


I rozumiem też ten przesyt wszelkich nagród... bardzo ciężki temat. Przez lata przerabialiśmy już chyba wszystko. Usunięcie gratisów, powiększenie gratisów, mechanikę, brak mechaniki, kostki, wolne przejścia, OP moce, artefakty, rasy i bonusy... mam wrażenie i wielką obawę, że tu przydałoby się porządna renowacja całych podłoży forum, żeby coś ostatecznie ustalić.


Arcanine napisał:Edit: i propozycja z punktu 4 jest chyba świeża. Nie przypominam sobie, by ktokolwiek to proponował.

Na przestrzeni kilku lat wielokrotnie. Nawet na wspomnianych konfach mg na gg pisaliśmy nie raz, że wydarzenia z kostek nie powinny być wyłącznie negatywne. Może nie było to sformułowane tak dosadnie, by przygotować sobie z góry schemacik atrakcji, ale bardzo podobne dyskusje o stworzeniu losowych ingerencji, na jakich mogliby się opierać MG miały miejsce nie raz, nie dwa razy.



THERE WILL BE A RECKONING.
WE ARE VILIGANT AGAINST THE WATCHERS.
WE ARE CAPABLE. WE ARE UNSTOPPABLE.
WE ARE AT WAR.
avatar





Yū ✿
Przywódczyni
GODNOŚĆ :
Yū Kami


Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Nathair on 16.06.18 14:16
Nope, nie widzę zastąpienia kostek rozdziałami. Rozdziały są dla ogółu, wszystkich znajdujących się na na danym terenie, a nie tylko osobę przechodzącą z lokacji do lokacji. Przykładowo w Edenie są silne opady deszczu i podtopienia. Dotyczy to każdego w Edenie a nie tylko Wymordowanego, który musi liczyć się z innymi niebezpieczeństwami.




Even if I just imagine, darkness falls in time
These aligned streets are so deep
I forgot how I even got here in the first place


avatar





Nathair
Anioł Stróż
GODNOŚĆ :
Nathair Colin Heather, pierwszy tego imienia, zrodzony z burzy, król Edenu i Desperacji.


Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Gość on 16.06.18 15:34
1. Czy chcesz więcej MG?
Szczerze nie jest mi to potrzebne do szczęścia (bo nie lubię dokładać pracy innym), ale gdyby to faktycznie były rzeczy ciekawe, fajne (a nie jakaś mityczna sraczka randomowo rzucona w postać), to chętnie bym przyjął. Trochę mnie zniechęca też perspektywa tego, że MG może zniknie w trakcie. Przy misjach to mnie jakoś aż tak nie boli, ale przy wydarzeniach, które regulaminowo blokują inne rozgrywki, to jest zniechęcające.
Jestem za, byleby było konsekwentne.

2. Jaki masz stosunek do rozdziałów?
Rozdziały nie są w sumie złe, ale wprowadzając to jednak trzeba będzie się liczyć z tym, że starzy gracze będą się na to trochę czasu przestawiać i w praktyce może to różnie wyjść. Jak na moje to można nawet taki rozdział przeprowadzić na próbę — czemu nie?
Tylko tu się pojawia moje pytanie: czy jest coś, do czego one będą prowadzić? Będą się odbywały według jakiegoś określonego toru, który jakoś modyfikują gracze swoimi poczynaniami? Czy raczej randomowe wydarzenia?
Mam po prostu na myśli to, że zwykle na forach z rozdziałami jest jakiś motyw przewodni, którego te rozdziały się trzymają i kształtują jakąś konkretniejszą fabułę. Niekoniecznie zakładając, że kiedyś dobiegnie końca. Można to potraktować jako coś na wzór arców w tasiemcowych anime. @@
Tutaj nie mam zdania, pewnie w miarę dyskusji zdecyduję.

3. Punkty.
Myślę, że to nie jest takie złe. Ale:
A) Wolę, żeby została opcja „misja = nagroda”, a jeśli już, to żeby wprowadzenie „misja = punkty” było opcjonalne. Po prostu, w polu „cel” by się wpisywało „punkty”. Zwykle się idzie po coś konkretnego na misję.
B) Nie widzę jednak przeszkód, żeby MG miał możliwość przyznania symbolicznego punkciku za ładne wyrabianie się w terminie przez całą misję. Myślę, że to bardziej atrakcyjne dla niektórych niż „masz pan chwasta”.
C) Punkty za wypełnianie zadań z rozdziału w postaci punktów brzmią mru.
D) „MG mieliby mniej roboty, może zaczęliby organizować ogólne eventy lub wpadać na fabułę, a nie — jak dotychczas — stale czuwać nad misjami (których liczba nie maleje).” To do mnie przemawia
E) A może wprowadzenie czegoś takiego, że jedna pochwała = ileś punktów? Zamiast tego, że 5 pochwał to umiejka, 10 to jakaś zabawka i tak dalej. Bo aktualnie ta opcja z przedmiotami wydaje mi się trochę nierówna, niby na własne życzenie graczy, ale nierówna. Na przykład osoba X weźmie przedmiot z trudnego, a Y ze średniego. Ta sama ilość zasług, ale różnica w nagrodzie. Niby wybór własny tej osoby, która wzięła mniej, ale no. Nie wiem jak to jakoś jaśniej wytłumaczyć.
F) „To by też trochę pokazało, jak wielu z nas faktycznie działa na fabule (i zapracowuje na całość poprzez zaangażowanie), a jak wielu odklepie misję z poziomu trudnego, no i jest nafeedowany (ale ogółem olewa ciepłym moczem całą resztę).” Zostawię przy tym serduszko <3
Ogólnie jestem na tak, ale trzeba tu wyjść z jakimiś fajnymi konkretami, żeby przekonać ludzi.

4. Spis neutralnych wydarzeń, rzut kostką.
Dobrze, ale jaka w tym będzie rola MG? Coś w guście tych wydarzeń na przejście z poziomu łatwego w propozycji Yuu, że tylko patrzy czy jest okej? Czy miałaby być to taka klasyczna ingerencja oparta na interakcji gracz/MG co turę? W sumie patrzę na to sceptycznie, póki MG mają pełne łapki. Ale nie mówię „nie”.

5. … Mam dużo misji. Nie wiem czy się tu wypowiadać xD Brałbym więcej gdybym miał czas.

+ pod tym się podpisuję:
Nope, nie widzę zastąpienia kostek rozdziałami. Rozdziały są dla ogółu, wszystkich znajdujących się na na danym terenie, a nie tylko osobę przechodzącą z lokacji do lokacji. Przykładowo w Edenie są silne opady deszczu i podtopienia. Dotyczy to każdego w Edenie a nie tylko Wymordowanego, który musi liczyć się z innymi niebezpieczeństwami.





Gość
Gość

Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Yū ✿ on 16.06.18 16:18
Ja też nie jestem na nie, przy większości pomysłów, ale odnoszę wrażenie, że wszystkiego jest po prostu za dużo w tym momencie. Mamy misje, wydarzenia, wydarzenia grup, kostki, choroby, ingerencje losu i mg, do tego jeszcze ewentualne fabularne rozdziały? Po prostu wydaje mi się, że skoro na ten moment jest niekiedy spory chaos i problem z systematycznym kierowaniem tym co już mamy, to dokładanie (nawet zarąbistego pomysłu) jeszcze bardziej zamiesza w tym garnku. Stąd moja propozycja, by szukać zastępstw.

edit: no, przy tym wszystkim zapomniałam, że przede wszystkim mamy fabułę...

Bardzo lubię klimat arców, swego czasu na forum Smoki Wolnych Stad coś takiego było i świetnie się sprawdzało. Tyle że poza rozdziałami był tam tylko system punktowy umiejętności i nic więcej. Sprawdzało się przy tak prostej mechanice.



THERE WILL BE A RECKONING.
WE ARE VILIGANT AGAINST THE WATCHERS.
WE ARE CAPABLE. WE ARE UNSTOPPABLE.
WE ARE AT WAR.
avatar





Yū ✿
Przywódczyni
GODNOŚĆ :
Yū Kami


Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Gość on 16.06.18 16:43
Hmhm. I to jest prawda, ale chaos można zminimalizować jeśli się będzie wprowadzało te rzeczy stopniowo. Nawet na próbę, bo co to właściwie za szkoda, nawet, jeśli nie wyjdzie? Rozwiązania sytuacji mogą być różne, każde doprowadzi do wyciągnięcia jakichś wniosków. Dajmy na to:
1) Wprowadzamy arcorozdziały.
2a) Fajnie się przyjmuje pierwszy taki rozdzialik, no to graczy jakoś nagradzamy, bo to ma wpływ na rozwój forum.
3a) No to osoby, które się angażowały, zostają nagrodzone na próbę punktami. Przecież nie każdego to musi dotyczyć, jeśli ktoś uzna to za nieciekawe, to nie robi. Proste.
4a) Skoro punkty się fajnie przyjęły, lecimy z nimi dalej. Nie każdy musi z tego korzystać, nie wyklucza to "klasycznych" misji.

Albo rozwiązanie inne:
2b) Rozdział przyjmuje się fajnie.
3b) Punkty po nim niby dodajemy, ale nie cieszą się zainteresowaniem.
4b) Skoro się nie przyjęły, to osoby, które się zaangażowały w zabawy z rozdziałem, dostają na przykład jakiś symboliczny podarek, który byłby, dajmy na to, równowartością ilości zdobytych w rozdziale punktów. I idziemy w inną stronę, bo trudno, takie życie. Nie wiem, jeśli się nie przyjmą, to uważam, że wkład w ten pomysł jednak nie byłby zmarnowany. Po prostu: spróbowano nowej rzeczy i nie wyszła, okej, bywa. Będzie na przyszłość wiadomo, czego nie łapać.

I inne:
2c) System się nie przyjmuje totalnie, ale mieliśmy fajny event, co też jest jakimś plusem. D:





Gość
Gość

Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Jekyll on 16.06.18 17:07
1. W zasadzie nie. Jeśli zaistnienie we mnie potrzeba rozbudzenia w postaci skoku adrenaliny, umiem samodzielnie uatrakcyjnić sobie rozrywkę. Zresztą dbam o to, by moje postacie regularnie dostawały po mordzie lub innej części ciała. I bardzo często dostaje pozytywny rezultat swoich starań. Jedyne ingerencje jakie dostawałem w ramach uatrakcyjnienie gry to choroby, a dla mnie to żadna atrakcja. Niemniej jednak, gdyby ktoś zaserwowałby mi ciekawą rozrywkę, byłbym pewnie zachwycony.

2. Nie mają wystarczającego daru przekonywania, by mnie do siebie zachęcić.

3. Niby to ma sens, bo akurat mnie bardzo drażni olewatorski stosunek userów do choćby wydarzeń/misji (ale MG czasem też taki mają, więc działa to w dwie strony), czy nawet prostych fabuł, które powinny w teorii działać płynnie, a idą jak krew z nosa, ale z drugiej strony - mamy już dość rozwinięty system przyznawania punktów, chociażby pochwały. Może to na nich powinniśmy skupić swoją uwagę i staranniej to egzekwować, a może nawet skorzystać z jakiegoś szablonu?

4. To mi się podoba. Na podobnej zasadzie działa prowadzona przeze mnie misja aniołów.

5. Obecnie myślę nad zrezygnowaniem ze swojego stażu jako MG więc moja wypowiedź będzie bardzo skromna. Gram kilkoma postaciami na raz - wydaję mi się, że dość aktywnie, więc po prostu nie chce zaginąć pod natłokiem odpisów (ich zbyt wielka liczba mnie po prostu przytłacza). Poza tym userzy z reguły źle reagują na niespodziewaną ingerencje MG, a mam już wystarczająco dość kwasu na tym forum i jakoś nie w smak mi, by pogłębiać nań natężenie. Obiło mi się o uszy też, że niektórzy kręcą nosem na moje grę jako MG, więc to zapewne dolałoby oliwy do ognia.


Ostatnio zmieniony przez Jekyll dnia 16.06.18 17:11, w całości zmieniany 1 raz


Exitus acta probat.
UWAGA! Jekyll ma trudność z zapamiętywaniem imion, więc zwykle nadaje anglojęzyczne przydomki.
avatar





Jekyll
Bernardyn     Opętany
GODNOŚĆ :
Dr Jekyll


Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Yū ✿ on 16.06.18 17:10
Tyle, że właśnie mieliśmy już coś takiego. Większe wydarzenia, które miały angażować znaczą ilość userów, ale kończyły się zazwyczaj zerowym brakiem zainteresowania.

Dla przykładu, jakiś czas temu Drug-on miało jakieś dziwne dźwięki w swojej kryjówce (ingerencja MG) i podobno niektórzy brązowi mieli się tym zainteresować. Akcja umarła śmiercią naturalną.

Była wielkie pożary na Despie, pożoga i głowy nabite na pale. Nawet moja postać natknęła się na coś takiego, pojawiło się to nawet w ogłoszeniach, jako jakieś wielkie niebezpieczeństwo dla całej okolicy... nikt więcej nic o tym nie słyszał.

Była wielka mobilizacja aniołów i to chyba jedyna większa akcja, jaka została doprowadzona do końca, tyle że na jakichś dziesięciu zaangażowanych MG bodajże 4 albo 5 wzięło się na prawdę do roboty. W końcu porwali także Arcanine'a i jak pewnie niektórzy pamiętają, skończyło się zabiciem archanioła. Tyle, że zaangażowanych było w to więcej grup, ale tylko jedna dokończyła swoje wydarzenie, S.Spec nie przejęło się atakiem aniołów na swoich ludzi, Łowcy nie dotarli na czas, bo MG pisał wolniej niż MG u DOGS.

Ogólnie takie tematyczne wydarzenia są super w teorii, ale w praktyce wymagają wielkiego przygotowania. Chciałabym usłyszeć, jak dokładniej działałyby te rozdziały. Jak angażowałyby w to MG i czy by ich wystarczyło przy jednoczesnym obsługiwaniu wszystkich innych atrakcji, które wcześniej wspomniałam. Dodatkowo, skoro tempo pisania fabuł na virusie jest raczej łagodnie mówiąc spokojne, to czy miałoby to faktyczny na nie wpływ?

Myślę, że jeżeli takie rozdziały miałby egzystować, to żeby faktycznie je odczuć, to powinny trwać przez realny rok.



THERE WILL BE A RECKONING.
WE ARE VILIGANT AGAINST THE WATCHERS.
WE ARE CAPABLE. WE ARE UNSTOPPABLE.
WE ARE AT WAR.
avatar





Yū ✿
Przywódczyni
GODNOŚĆ :
Yū Kami


Powrót do góry Go down


Re: Cholera, znowu te wydarzenia...

Pisanie by Sponsored content





Sponsored content

Powrót do góry Go down

Strona 1 z 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Powrót do góry

- Similar topics